A B1 blog kult rovata



A James Bondot öltöztető Brioni márkának még James Bondnál is menőbb kampányarca van

2017. augusztus 01. - Honey Fitz

A Brioni olasz férfimárka klasszikus szabásvonalairól, kifogástalan minőségéről és a James Bondnak gyártott öltönyeiről vált ismertté. A sokak által konzervatívnak bélyegzett brandnél az elmúlt időszakban egy kis vérfrissítés és ezzel együtt komoly szemléletváltás ment végbe, amelynek eredményeképpen új kreatív vezetővel és egy nem várt kampányarccal bővült a csapata.

brioni8.jpg

Az 1945-ben alapított márkának szinte

a kezdetek óta komoly kötődése volt a filmiparhoz.

Igazán népszerűvé akkor vált, amikor a James Bondot alakító Pierce Brosnan számára kezdett öltönyöket készíteni. Brosnan minden Bond-részben Brioni öltönyt viselt, de Daniel Craig is kapott egyet a Casino Royale-ban.

casino-royale-three-piece.jpg

Bár a Brioni neve egybeforrt az időtlen eleganciával, a divatvilágban bekövetkezett jelentős változások, megújulások és paradigmaváltások miatt szinte elkerülhetetlen volt, hogy lassan már ők is dobbantsanak. Ráadásul a Kering-csoport tagjaként, amely luxuskonszern olyan márkákat jegyez, mint a Gucci, a Saint Laurent, a Balenciaga vagy az Alexander McQueen, gondolom, rettenetesen nagy volt a belső nyomás.

A vezetőség 2016 év elején

egy igazi vagány figurát, Justin O’Sheat

nevezte ki kreatív igazgatónak. A döntés példa nélküli volt a divatvilágban, hiszen O’Shea volt az első olyan kreatív vezető, aki nem tervezői, hanem beszerzői oldalról (a világ egyik legjelentősebb online luxusáruházának, a Mytheresa.com-nak volt a buyere) érkezett. Mindenki nagy reményekkel tekintett a különc fiatalemberre, akiről első blikkre egyébként nehéz eldönteni, hogy a divatvilág hercege, vagy inkább egy mexikói drogbanda verőlegénye.

justin-oshea-sunglasses-tattoos-.png

O’Shea mindent bevetett, hogy a Brionit felrázza: csinált egy merész, a saját stílusára hajazó kollekciót, és

felkérte a Metallica együttes tagjait,

hogy legyenek a márka kampányarcai. Ezek a húzások azonban túlságosan szélsőségesnek bizonyultak, és alig fél esztendő után, a vezetőség kiadta O’Shea útját.

20160629_010017_7549_932939.jpeg

20160629_093652_7549_932950.jpeg

Egészen idén júniusig keresték O’Shea utódját, végül Nina-Maria Nitschét választották ki a pozícióra. Ez is elég bátor döntésnek tűnik, főleg annak tükrében, hogy nő még sose került a Brioni kreatív igazgatói posztjára. A változás, a fejlődés szándéka mindenképpen megvan a vezetőségben, és most úgy tűnik, nem nyúltak mellé. Nitsche merész, de jól ismeri a Brioni férfi vágyait, ugyanakkor a léptékeit is. Mindezek tudatában nem is választhatott volna megfelelőbb személyt a márka arcának, mint

a most 79 éves Sir Anthony Hopkinst,

aki delejes tekintetével, végtelen eleganciájával és határtalan tehetségével képvisel valamit, ami talán a világ minden pontján ugyanazt jelenti: a jó pasit.

1501261775-brioni-fw17-adv-campaign-3.jpg

1501261201-brioni-fw17-adv-campaign-2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://szubkult.blog.hu/api/trackback/id/tr3612707254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

karandash 2017.08.03. 09:36:50

A Metallica pénzért már bármit megcsinál.

wrstjnethn 2017.08.03. 09:44:58

Ne mondja senki, hogy mielőtt kineveznek egy kreatív igazgatót, nem kérdezik meg, hogy mi a terve az arculattal a következő egy-két évben. Annyira nem lehetett meglepő a Metallica-s húzás. Bár Anthony Hopkins az egyik kedvenc színészem, azt kell, hogy mondjam, abban a reklámkampányban nem látom a szemléletváltást, meg dobbantást. Lehet, hogy az eddigi kampányok még laposabbak voltak, de ezbben semmi különös. Egy szimpatikus, idősödő, gazdag úr elég rizikómentes választás egy öltönycégnek.

Honey Fitz 2017.08.03. 10:27:06

@wrstjnethn:

Szia Wrstjnethn! Biztos, hogy megkérdezték a terveiről, talán az eredményt/következményt nem mérték fel jól előre. Egyébként valószínűnek tartom, hogy a fentebb említett döntései mellett inkább a szakmai háttere nem volt kompatibilis a kreatív igazgatói poszttal (egész más kihívások érnek egy tervezőt és egy buyert, más kvalitásokat igényel a feladat). A Metallica-t választani nem a mostani "légkörhöz", hanem a márka eddigi pozícionálásához képest meglepő, bár szerintem itt is összetettebb a helyzet, hosszan lehetne elemezni, hogy egy márka újra pozícionálásának mik a nehézségei. Anthony Hopkins pedig azért izgalmas választás, mert a karaktere annyival színesebb és összetettebb, annyiféle asszociációt elindít, amennyit egy átlagos, sablonos jóképű sose.

Diorella Queen 2017.08.30. 06:27:54

Megcélozták a gazdag öreg nyugdíjasokat, csak azt felejtették el, hogy a világon mindenütt igénytelenek már az idősek, egy bizonyos kor felett. Elenyésző kivétellel.