A B1 blog kult rovata



7 bizarr hálószobatitok a középkorból

2016. augusztus 06. - PilarT

Milyen vibrátorokat és óvszereket használtak a középkorban? Mely szexpózokat engedélyezte az egyház? Hogyan kaphatta vissza egy asszony a szüzességét, illetve kiket hívtak, ha nem állt fel egy férj pénisze?

Íme 7 bizarr hálószobatitok a középkorból:

nevtelen_1_7.jpg

A középkori emberek hétköznapjait szinte teljesen beszabályozta a vallás. Az egyház még azt is meghatározta, hogy szexeljenek, pontosabban hogy NE szexeljenek a párok. Súlyosan büntették a szodómiát, ennek ellenére abban az időben is előfordultak pikáns ruhadarabok és segédeszközök.

1. Káma Szútra kizárva

a418_sexpositions.jpg

 A középkorban az egyház még a szex módját is kikötötte. Nemcsak tiltották, de súlyosan büntették is, ha valaki a normáltól eltérő pózban szeretkezett. Hogy mi volt a normális? Kizárólag a misszionárius póz. Bűnnek számított, ha a nő kívánt felül lenni, mert úgy gondolták, ez a nemi szerepek keveredéséhez vezethet. Természetesen az orális élvezetek is tiltottak voltak, hiszen mint tudjuk, a szex célja az egyház szerint csakis a gyermeknemzés lehetett.

Azok a bűnösök, akik a deviánsnak számító szexpózokkal kísérleteztek, büntetést kaptak. Worms-i Burchard dekrétumai szerint ha valaki tiltott pozícióban szerelmeskedett, annak tíz napig kenyéren és vízen kellett élnie, illetve ez idő a testi szerelem terén is alatt önmegtartóztatást kellett gyakorolnia.

2. Meleg vagy? Irány a máglya!

a418_homo.jpg

A szexpózok korlátozása után az sem meglepő, hogy az egyház a hüvelyi közösülésen kívül a szex minden más formáját bűnnek tartotta, ebből kifolyólag a homoszexualitást is elítélte. Ebből az időszakból származik a szodómia kifejezés, ami az egyedüli és a közös maszturbálást, a közösülést, és az anális közösülést foglalta magába. Egyszóval mindent, ami a melegek életébe beletartozott volna.

Az egyház a férfiszerelem mellett a leszbikusságot is mélyen elítélte, sőt halállal büntette a 12-13. században. A rajtakapott homoszexuálisokra gyakran várt csonkítás, máglyahalál, vagy akasztás. Ráadásul abban az esetben ha papok érték tetten a “szexuális bűnösöket” egy felfüggesztett ketrecben hagyták éhen halni a szerencsétleneket.

3. Ez egy codpiece, vagy ennyire örülsz nekem?

a418_codpiece.jpg

Kétség sem fér hozzá, hogy már a középkorban is a méret volt a lényeg. A középkori divat egyik legnépszerűbb kiegészítője ugyanis az úgynevezett codpiece volt. Ez a nadrág elejére erősített tasak kihangsúlyozta, illetve eltúlozta a pénisz méreteit. A codpiece-t általában fűrészporral vagy ruhával tömték ki, amitől gyakran úgy tűnt, mintha álló férfiasság meredezne az amúgy feszülős nadrágban.

Érthető módon az egyház nem lelkesedett ezért a kiegészítőért, a codpiece-t az “ördög divatjának" tartották.

4. Kezdetleges vibrátorok

a418_dildo.jpg

Annak ellenére, hogy az egyház bűnnek tartotta az örömteli szexet, a nők már a középkorban is használtak kezdetleges vibrátorokat, amelyek fából és bőrből készült.

Ha azonban valakit rajta kaptak, hogy bűnbe esett egy műpénisszel, annak utána öt teljes évig kellett vezekelnie és gyónnia bűneit.

5. Visszakapott szüzesség

a418_chastity.jpg

A szüzesség megőrzése a megfelelő ember számára minden korban fontos dolog volt. (Sőt ideális esetben még napjainkban is az.) A középkorban azonban lehetőség volt arra, hogy valaki ismét “szűzzé váljon”. Az egyház ugyanis lehetővé tette, hogy azok a nők is zárdába vonulhassanak bűneik megbánása után, akik már szexeltek, vagy akár gyereket is szültek.

6. Óvszer állati bélből

a418_condom.jpg

Mivel a középkorban az egyház bűnnek tekintette, ha a férfi és a nő nem gyerek nemzés céljából szexel, elítélték a fogamzásgátlást is. A párok ennek ellenére - a megszakításos közösülés mellett - már a középkorban is használtak óvszert. Ezt persze ne úgy képzeljék, mint a mai ultravékony latexcsodákat. Az óvszer középkori verzióját állati hólyagból vagy bélből készítették. Ráadásul ezeket általában többször is újrahasznosították.

A középkori nők is védekeztek korabeli pesszáriumokkal. Különböző spermicid hatású főzeteket készítettek, amiket gyapjú vagy ruha segítségével juttattak a hüvelybe.

7. Nem áll fel? Jönnek a falu asszonyai!

a418_adultery.jpg

Ha egy férfiről kiderült, hogy nem tudja elvégezni házastársi kötelezettségét, a templom felállított egy speciális nyomozó bizottságot. Ez gyakran a falu bölcs asszonyaiból állt, akik megvizsgálták a férj péniszét, hogy megállapítsák jól működik-e a szerv, és egészségügyi szempontból képes- e a gyereknemzésre. Ha a pénisz deformált volt, vagy valami más okból nem tudta ellátni feladatát, a házaspárt szétválasztotta az egyház.

Forrás: David Morton, Oddee

A bejegyzés trackback címe:

https://szubkult.blog.hu/api/trackback/id/tr739054046

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kádár vs I.István király 2016.08.07. 08:48:17

  A katolikus egyház "szent"  (Kaotikus Személyiségzüllesztő Multi Lever Pártért) címmel és érdemrenddel tüntette ki I.István királyt , de ha jobban belegondolunk, ez a "cím" többet jelent-e, mint mondjuk az 1956-os magyar forradalmat leverők szocia...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benedith 2016.08.06. 19:56:28

A vallás egy métely. Hihetetlen, hogy a 21. században még van létjogosultsága és teljesen elfogadott, ha valaki az 'Isten'-nek nevezett képzeletbeli barátjával beszélget.

Hattáb 2016.08.06. 20:01:49

Na hallod ennyi ökörséget összahordani...Honnan a rákból tudta volna az egyház, hogy ki hogy hetyeg az asszonyával-emberével? Maximum prédikálhattak ilyesmiről, de azt nyilván csak a birkatermészetű híveket érdekelte. Az érthető és jogos ha a buzikat partvonalra állították,de a többi merő hülyeség.

pneumónia 2016.08.06. 20:20:11

@Benedith: Egyetértek, ma már csak falakat épít a vallás, értelme absz. nincs,

sebi77 2016.08.06. 20:40:09

@Hattáb: Érthető és jogos volna téged megcsonkítani, felakasztani, máglyán elégetni, és/vagy ketrecben éhendögleszteni.

Locassen 2016.08.06. 20:45:14

A téma jó, csak a feldolgozása egy kicsit felszínes.

1. A szexuális pózok tiltása kb. annyira volt hatékony és értelmes, mint a torrentezés elleni harc manapság - ennek megfelelően a XII. századra szépen el is fogynak ezek a büntetést rendelő források (mint Burkhardé, vagy az angolszász egyházi kánonok) és Boccaccio Dekameronjából elég jól látszik, hogy mindenki tojt erre magasról.

2. A melegeket, illetve a szodómián rajtakapottakat alapvetően ritkán égették meg - pl. a firenzei rendőrzők XV. század végi feljegyzései azt mutatják, hogy az ilyesmin rajtakapott férfiak és kamaszfiúk pénzbüntetést, vagy botozást kaptak. Persze voltak példák, amikor nem volt irgalom, de statisztikailag nem volt ez annyira kemény.

3. A codpiece-nek van rendes magyar neve, gatyapőcnek hívjuk.

4. Az nem vibrátor, hanem dildó:) A vibrátort azért hívják így, mert be lehet kapcsolni és akkor rezeg, meg minden.

A többi nagyjából stimmel, de azért a szimpla fordításon túl lehetne némi extra kutatást végezni, nagyobb lenne a hozzáadott érték.

alien 2016.08.06. 21:24:04

Szerintem a pózokkal ez majomság. Ugy dugták ahogy akartak. A dildo nem vibrator. Es nem választotta az egyház szét csak ha akarták a házasok is. Egyebkent meg egy elhált házasság a katolikus rend szerint nehezen bontható fel.

alien 2016.08.06. 21:27:19

@Benedith: azt mondta egy pszichiáter egy másiknak a beteg azt mondja Istennél beszel. Mire a masik es honnan tudjuk hogy nem. Amugy a fanatikus, ortodox vallás tenyleg karos.

Bohócnok 2016.08.06. 21:31:38

Senkiházi faszszopó egyház

ember100 2016.08.06. 21:31:41

Helló !

Az a dolog a pózokkal nem volt ilyen egyszerű.
Ha az egyik házastárs berágott a másikra csak meg kellett gyónni hogy a férj hátulról akarta mint a kutyák és már jött is a büntetés stb...
Hát ilyen volt az egyház meg a középkor.

Tier 2016.08.06. 22:06:43

@Benedith: Szerintem a 21. században annak van létjogosultsága, hogy legyél nyitott. Ez a poszt tényleg hülyeség, de attól még nem kell tolnod a divatos vallásgyalázást. Ezt gondolod, oké. Ezzel nincs baj, de attól másokat még sérthet. Aki élő hitben él azt nem fogod zavarni ezzel max mosolyog egyet, ezzel sincs baj. Na és most rátolom a pontot az i-re : ), de tényleg nem szopatni akarlak. Hallgasd meg Kovács Ákos solymári énekes Igazán c. számát vagy csak olvasd el a szövegét. Akkor is meg lehet ezt tenni, ha nagyonnagyonnagyon nem kedveled, mert ez is trendi, tudom én. De kísérletnek érdekes lehet rájönni, hogy "mire gondolhatott a költő" : ) Mármint nem vagyunk egyformák, de engem elég gyakran érdekel mások véleménye, ezért a javaslat.

BéLóg 2016.08.06. 22:06:45

@Hattáb: Ez az. Hogy a francba derült volna ki, ki mit csinál a hálószobában? Ha meg nemesek voltak és voltak gyertyatartók, hát biztos nem büntethető módon csinálták.

Na meg az is egy vicc, hogy a "szodómia" szót a középkorban találták ki. A hülye szerző még egyetemes kultúrából is bukott, nem tudja hogy a szodómia a Szodoma városból eredt, ergó többezer éves kulturális fogalom.

Az meg hogy a melegeket megégették külön röhej, legfeljebb hideg vízbe tették.
ELLENBEN a homoszexuálisokat valóban máglyára küldték.

Csodálom hogy a soha nem létező erényövet miért is nem írták bele, meg a hasonlóképpen nem létező első éjszaka jogát.

BéLóg 2016.08.06. 22:10:47

@ember100: Ja. És a pap nyilván simán kitette magát a gyónási titokmegszegésének vádjának, mi?
Na te sem álltál sorba amikor a logikus gondolkodást osztották!
Ha már vádaskodni kellett, simán megtehették mondjuk nyilvánosan -- és ezután vállalták a RÁJUK eső büntetési tételt is.
Olyan hülye meg ne legyél, hogy a "középkorban" nem gondolkodtak az emberek, ott se lehetett bemesélni, hogy az istállófiú megerőszakolt hazafelé menet hétfőn, aztán kedden, szerdán és pénteken is!

Aranyi Gábor 2016.08.06. 22:11:56

@sebi77: Buzie vagy? Mózes megmondta, mi jár annak, aki asszony módra hál férfiként férfival.

BéLóg 2016.08.06. 22:13:28

@Benedith: Az ateizmus meg a másik métely. Egyik se jobb a másiknál, ha fanatikusok űzik.
Ha pedig nekiállunk mondjuk véralgebrázni, ki fog jönni, hogy az Ész nevében ezerszer több embert öltek meg, mint a Hit nevében. Csak ehhez nem a hamisított történelem leírásokat kell böngészgetni.

Aranyi Gábor 2016.08.06. 22:15:03

@alien: Onnan, te "hívő", hogy isten(ek) léte fogalmilag kizárt. A szellemileg degenráltak hisznek, élükön a migránscopó feripapival.

Aranyi Gábor 2016.08.06. 22:17:24

@BéLóg: Pesze. Arvisurát, azt. Azt nem hamisították. Egyszerűen kitalálták... XD Aki olyasmiben hisz, amire semmi, érted, SEMMI nem utal, sehogyan nem illik a tudományos világképbe, az tuskó. Azokkal meg nem vitázunk, hanem kettécsapjuk űköt...

11110000 2016.08.06. 22:33:51

@Benedith:
A vallás egy métely, de a cikkhez hasonló totál alaptalan baromsággyűjtemények is mérgezik az agyat.

@Locassen:
A dildó mint szép magyar szó, mi, már vagy 10 éve a magyar nyelv része.
Valójában magyarul műfasz.
Amit a vibrátorról írsz, az igaz.

11110000 2016.08.06. 22:36:27

@BéLóg:
A vallás nevében irtottak már ki népeket, és öltek meg milliókat.
Az ateizmus nevében meg nem.

galaxiscsirke 2016.08.06. 22:40:07

@Tier: Annyi azért lehet benne, hogy a vallás (nem a hit, a 2 olyan messze van 1mástól, mint ide a Szaturnusz) az emberiség egyik legkártékonyabb képződménye. Azért vegzálni más népeket, mert még "nem tértek át az igaz hitre" és hasonlók, elég nagy idiotizmusra vallott már akkor. A nem kicsi vallásháborúkról már nem is beszélve. Minden vallás kitalált egy rendszert, semmivel se jobbat v. rosszabbat, mint a másik, de mindegyiknek csak annyi "esze" volt/van, hogy tökmindegy, milyen a másik, de biztos, hogy rossz (istentelen, hitetlen, stb), és ez elég ok arra, hogy b***tassák a másikat. És amíg vannak annyira hülye emberek hogy ilyenek miatt ölni is képesek, addig az emberiség bizony megérett a pusztulásra.

átlátó 2016.08.06. 23:06:58

...engem mindegy ki basz meg, de az nő legyen.

Uránusz 2016.08.06. 23:07:27

@Benedith: Elemeire se tudod bontani amit látsz, te gyökér. A mai "keresztényfidesz" bűnözők soha nem hallották az evangéliumok szerint Jézus által közölt gondolatokat, pl. hogy köze nincs az erkölcsnek egy hierarchiához se. Semmilyen uralom, mivel tökéletlen emberek működtetik, nem fedheti pontosan azt, ami helyes. Továbbá pozíciószerzéstől önmagában nem válik egy személy értékessé, Ha gonoszsággal szerzi meg a pozíciót, majd belőle ok nélkül szivatja a többi embert, ténylegesen negatívvá változott értéke, hiába miniszter az állat.

Ami az intézményesült vallásokat illeti, mindegyik azt állítja, nem keresi, hanem terjeszti a végső jót. Aminek egy konkrét megjelenése van, az övék. Innentől kezdve nem azt nézik, ki szemét a többi emberrel és ki nem, hanem hogy ki vallja a "Jézus" karakterláncot. Pontosabban csak az lehet jó ember, aki azt vallja. Ezáltal válnak felszínessé, elnyomóvá, és az együttérzés ellenségeivé. (Megjegyzem, nem így hívták őt héberül).

A cikk által írt esetben egyszerűen a középkori egyházi személyek narcizmusát látjuk, csak álszent módon nem magukat istenítik, hanem rámutatnak egy állítólagos harmadik személyre, Istenre, és ő általa adott, mindent számbavett parancsnak mondják saját csőlátásukat. Mintha ez nem lenne átlátszó.

A szexualitást illetően szemléletük kb. a következő lehetett: meggyőződésük, hogy csak Isten a jó. Az, hogy ebből az következne, ő jó világot teremtett, már nem jut el a tudatukig. A torta rossz, mert nem az Istenhez imádkozást élvezed, hanem a torta ízét. A szabad levegő rossz, a sportolás rossz. A szexualitás rossz, mert nem a végső jóra, szerintük egyetlen jóra irányítja a figyelmet. (Mintha nem abból származna minden jó a teológia szerint). Ehhez hozzátenném, hogy a Biblia minden példánya rossz, mert nem egyezik Istennel, és egyik példányról sem írnak az Evangéliumok.

A 7. pontot látom görénységük csúcsának: a felnőtt ember egyetlen módon jó: házasként, s a házasság egyetlen módon jó: gyerekneveléssel. Hogy nemzésképtelenség esetén is a nő és a férfi érzelmileg támogatta és fenntartotta volna egymást, azt nem fogták fel a bunkók.

Létjogosultsága pedig annak nincs, amit írtál: pl. egészségügyi dolgozók szidalmazásának.

sebi77 2016.08.06. 23:10:06

@Aranyi Gábor: Mióta érdekel téged mit mondott Mózes, vallás gyalázó ordenáré primitív homofób akasztófára való k'csög.

BéLóg 2016.08.06. 23:17:20

@11110000: Jézusmária (sic!), ez most komoly?
A legkedvesebb anyag amit mostanában a neten leltem ez:
hu.wikipedia.org/wiki/Inkviz%C3%ADci%C3%B3
De ezt is fellelheted, ha érdekel IGAZÁN:
" A spanyol inkvizíció 125.000 eljárást indított, melyből kb. 2.400 végződött halálos ítélettel. A Portugáliában megtartott 35.000 per 5, 7 százaléka hozott hasonló eredményt."
Ezzel szemben az Ateizmus nevében:
hu.wikipedia.org/wiki/Francia_forradalom
"A francia forradalom idején 40 000 embert küldtek nyaktiló alá, 200 000-et lőttek agyon, és 500 000-et zártak börtönbe."

Ezen kívül hogy belefulladj a saját szarodba, ez is itt van:
hu.wikipedia.org/wiki/A_kommunizmus_fekete_k%C3%B6nyve
"...a kommunizmus számlájára mintegy 100 millió áldozat írható (s ezek csak a halálos áldozatok)".

Az Ateizmus nevében ezerszer több embert gyilkoltak meg és százszor több népet irtottak ki.
Legalább ne lennél olyan hülye, hogy ennyire primitív módszerekkel el lehessen küldeni téged a búsba!

galaxiscsirke 2016.08.06. 23:21:34

@BéLóg: Az előzőekben említetted, hogy nem a hamisított történelemleírásokat kellene böngészni. Honnan tudhatod, hogy amikre hivatkozol, pont hitelesek?

tistedur 2016.08.06. 23:27:28

@BéLóg: a szodómia valóban szodoma nevéból származik, valóban utal a város lakóinak züllött erkölcseire, de abban a formájában, ahogy ma használjuk, abban valóban középkori eredetű

BéLóg 2016.08.06. 23:35:20

@galaxiscsirke: ma már bárki, bárminek utána nézhet, utána járhat. KORÁBBAN volt egy hamisított marxista elvű történelem tanítás. Ma van egy hamisított liberális elvű történelem tanítás. Nem vagyunk könnyű helyzetben. Sok munka, sok gondolkodás, sok energia...

@tistedur: Tévedés. Ábrahám és Lót (és nem Mózes) története óta EBBEN az értelemben használták a fogalmat. Nyilván a görög-római kultúra elterjedésével ez háttérbe szorult hosszú időre. A Róma utáni kor tehát csak ÚJRA elővette.

BéLóg 2016.08.06. 23:37:13

Hogy állati bélből készült óvszer, azt megemlíti a cikk, de arra nem tér ki, hogy az óvszert állítólag az iszlám világban találták fel, akik a kecske végbelét használták erre a célra.

galaxiscsirke 2016.08.06. 23:39:47

@BéLóg: Nem pont erre gondoltam,hanem arra, hogy ha mondjuk tuti, ami biztos, ráérő időmben fölkeresném az eredeti spanyol dokumentumokat a megfelelő levéltárakban kinn, nem tudhatom, hogy azok a valós adatokat tartalmazzák-e (pl. mindent ledokumentáltak-e annak idején hitelesen, vagy már akkor eleve "kozmetikáztak" rajta. Lényeg, hogy nemigen lehetünk biztosak abban, hogy az eredeti dokumentumok valóban mindent úgy tartalmaznak-e, ahogy történt, vagy volt-e olyan, amiről már akkor azt mondták, hogy jobb, ha ennek és ennek nem marad írásos nyoma.

BéLóg 2016.08.06. 23:47:04

@galaxiscsirke: Ja. Értem.
Nos ez egy teljességgel jól dokumentált folyamat, amelynek levéltári anyagai tökéletesen kutathatók. Erről is találtam anyagot a neten (inkvizíció, kutatása) de nem akartam azt ide tenni. Éppen az a nagybetűs Inkvizíció (mint intézmény) egyik jelentősége, hogy míg korábban (lásd tényleg a gyalogg Galoppot :-) simán elég volt rámutatni valakire és már boszorkány is lett, hogy BÍRÓSÁGI eljárásokat csináltak belőle, amit pedig a kor szokásainak megfelelően kínosan hivatalosan dokumentáltak is. Annyi az anyag, hogy kizárt hogy azt bárki ilyen tömegben hamisítani akarná vagy tudná.
Ellenben ugye az ateista alapon történő ember- és népirtás, amelyről már csak azért sincs korrekt anyag, mert KÍNOSAN ügyeltek hogy ne legyen nyoma.

ember100 2016.08.07. 00:06:57

@BéLóg:
Helló !

Te voltál már valaha templomban ?
A gyónási titok csak addig van ,érdekes amíg az egyház akarja !
Lásd inkvizíció emberi irigység stb.
De végül is igazad van a középkorban nem voltak hülyék gondolkoztak is az emberek csak hitték hogy köztük vannak a boszorkányok , patás ördög , farkasember.... soroljam még ?

ember100 2016.08.07. 00:16:08

@BéLóg:
Helló !

He akkor az inkák , indiánok , indiaiak ......... kiirtását az isten nevében minek tekinted ????
És ha már utazunk az időben keresztes hadjáratok stb.
Az inkvizíció és az arról levő statisztikáid finoman szólva is kozmetikázottak , ráadásul a kegyetlenkedések meg egyenesen perverzek voltak , nézd meg mikkel csikartak ki vallomásokat pl. összekötözött kézzel vízbe a boszorkányt ha túléli boszorkány ha meghal ártatlan .
DE megelőzve az érvelésed :) nem láttam nem voltam ott TEHÁT nem tudhatom :)

2016.08.07. 00:31:56

BéLóg 2016.08.06. 23:17:20
ó, ekkora baromságot... keresztes hadjárat? az egész emberiség már évezredek óta gyilkolássza egymást a vallás nevében, de te az inkvizicciós törvényszékik jutottál, és ezt összevetetted a vallás (és a hozzá tartozó isteni hatatom földi helytartói) elleni forradalommal... ülj vissza az általános suliba és ismételd át az anyagot.

fideszes Bróker kormány 2016.08.07. 00:55:34

@BéLóg: "Ma van egy hamisított liberális elvű történelem tanítás."

óh hogy ez a fidesz nevezetü görénytelep mekkora barmokból van összeszedve!
Kisköcsög, az ember szellemi képességének a szuperszónikus sebességgel való leépítését hívják NER-nek.
A nullára leépült agyakkal rohangáló elmebetegeket meg fidesz szavazóknak.

Nagy Zoltáán 2016.08.07. 00:59:25

Na menjetek a pics@ba....... Ez egy egyház ellenes bugyuta és torzító cikk. Amiket leírnak az egy bulvárlap stílusú tényferdítés. Az egyház középkori fenyegetései kb. annyira voltak hatásosak és komolyak, mint ma ha rászólsz Pistikére, hogy ne menjen át az úton, csakis a kijelölt gyalogátkelőn, tőle 2 km-re...........

Nagy Zoltáán 2016.08.07. 01:03:46

@fideszes Bróker kormány: De náluk is rosszabbak az agyatlan zombik, akik a DK, meg az maszop tolvaj maffiózóira szavaznak, mint te kis bélféreg.

kopaszodom 2016.08.07. 01:16:18

@BéLóg: Pont tegnap jártam a Mallorca-i La Granja nevű helyen, ahol sok minden más mellett, a "nem létező" erényövekből is ki volt állítva néhány.

BéLóg 2016.08.07. 01:19:52

@ember100: Te, az indiaiak kihaltak? Ez nekem új. Én eddig azt hittem, él ot majdnem egymilliárd indián...
Véralgebrázhatunk, de akkor is az jön ki, hogy semmiség (sajnálom, ezt kell írnom) egymillió dél-amerikai indián csak a kommunizmus legyilkolt százmilliójához képest, és akkor még hol van a nácizmus ötvenmilliója. Vagy az egész észak-Amerikai kontinens GAZDASÁGI (nem vallási) alapon való kiirtása,
Boszorkányégetés vs. lengyel katonatisztek karóba húzása, nem tudom, hol legyen a vége az összevetéseknek? Ja és ebben is a kommunisták nyertek.
Az inkvizícióról meg van elég anyag a neten, nem kell hogy én oktassalak ki belőle.

@fideszes Bróker kormány: Neked is. Egyébként szóba sem hoztam a NER-t. GLOBÁLIS történelemhamisításról beszéltem, bolsevik és balliberális szemből és ezzel állítottam szembe a SAJÁT akaratodon múló UTÁNJÁRÁST.
De neked mindenről ugyanaz jut eszedbe, hogy még olvasni se tudsz egy mondatnál többet.

BéLóg 2016.08.07. 01:23:55

@kopaszodom: Replika és jó vicc kategória. Keress rá nyugodtan.

Krisz11 2016.08.07. 01:36:03

Szimpatikus volt ez a középkor. De persze a buzik ettől még őrjönghetnek.

Krisz11 2016.08.07. 01:46:02

@ember100:
"He akkor az inkák , indiánok , indiaiak ......... kiirtását az isten nevében minek tekinted ????"

Sajnos a hozzád hasonló buta emberek nem tudják, hogy a kereszténység 380-ban államvallás lett, így összefonódott a hatalommal. Az indiánok üldözésének viszont politikai és nem vallási okai voltak. Sajnos azt sem tudod, hogy az indiánokat a járványok irtották ki, de ezt nem is vártam el tőled.

J.W. Booth 2016.08.07. 02:19:57

Ezért (is) hívták a középkort sötétnek.
bár van itt egy-két kommentelő, aki szerint ez jó volt.
Orbán emlőjén vagy más testrészén csüngeni biztos megvilágosodást jelent nekik.

_Neville 2016.08.07. 03:22:46

Nem tudtam, hogy a Blikk már történelmi rovatot is indított. A színvonal egyenlő. Egyébként akit érdekel a téma, számtalan monográfia van a középkori mindennapi életről, valódi szakemberektől. Inkább azt olvassa. Ezt hagyjuk meg a mániákus ateisták öntömjénező ópiumának! :)

_Neville 2016.08.07. 03:25:55

@J.W. Booth: A középkort propaganda okokból nevezték sötétnek egyes körökben. S ezért nevezik ma is. Mármint közülük azok, akik ismerik a történelmet, a többiek csak tekintélyelven visszaböfögték, amit másoktól hallottak.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2016.08.07. 04:27:21

@Benedith: az usa egyes államaiban még mindig törvény tiltja az egyes szexpózokat

Kálmán Mikorka 2016.08.07. 05:00:11

@Benedith: te nagyonhülye. azon goldolkozz el miért is volt európa ott ahol az első világháború idején a világ többi része pedig ókori szinten. két okból a fehér ember magasab képességei és a keresstény vallás miatt.

Kálmán Mikorka 2016.08.07. 05:00:52

@J.W. Booth: a középkor nem volt sötét te viszont az vagy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.08.07. 05:09:35

@Krisz11: És mi a helyzet a dollár hiperinflációjával?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.08.07. 05:13:11

@BéLóg: Ne beszélj baromságokat fidióta!

hu.wikipedia.org/wiki/Nagy_ugr%C3%A1s

Kínában egy hibás döntés és a rossz időjárás okozta több tízmillió ember halálát. Nem gyilkolásztak, te fasz!

bandigyerek 2016.08.07. 05:17:38

@BéLóg: Így igaz, ezt aztán később Angliában továbbfejlesztették, ott már kivették a belet a kecskéből.

bandigyerek 2016.08.07. 05:19:06

@J.W. Booth: Nem, nem ezért hívták sötétnek.

bandigyerek 2016.08.07. 05:20:16

@pingwin: Ez az ottani érdekes jogrendszer miatt (precedensjog) van így.

Fánkevő Fáncsi 2016.08.07. 05:40:50

@Benedith: "A vallás egy métely. Hihetetlen, ..."
Te összekevered a vallást az egyházzal. A cikkben a keresztény egyházról van szó ami köztudottan nagyon prűd volt a középkorban.
A vallás az egy egészen más fogalom.

Peppone Botazzi 2016.08.07. 06:36:43

@Bohócnok: ne aggódj, ma már nem égetik meg a buzikat

Conchobar 2016.08.07. 07:18:33

@Krisz11: "He akkor az inkák , indiánok , indiaiak ......... kiirtását az isten nevében minek tekinted ????" - Sajnos, nem a vallás teszi butává az emberek jórészét, merthogy ők eleve bután születnek és nem képesek megérteni, hogy a különböző elitek mindenkor az irányadó ideológiára hivatkozva indították a háborúikat. A középkorban Krisztus hitére, az 1.világháborút a nemzetre, a maiakat az emberi jogokra és demokráciára hivatkozva

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.07. 07:19:22

@ember100:

Ez tévhit, Az indiánokat valójában éppen a kereszténység mentette meg a kiirtástól.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.07. 07:21:33

@okostojas007:

" az egész emberiség már évezredek óta gyilkolássza egymást a vallás nevében"

A háborúk kb. egy százaléka volt eddig vallásháború, azaz ez nem igaz.

borgen 2016.08.07. 08:04:53

Erdekes munka lehetett a szexualis bizottsage. :D

mpl 2016.08.07. 08:31:20

@Tier:
Az 'egyházgyalázás' hülyeség, de amit az egyház művelt, az sem volt gyenge és sajnos, ma is ebbe az irányba megy, mert a vezetők bevonják a vallást a politikába.

Ákosról meg annyit, hogy nem azért, mert 'trendi' de ez nagyon gyenge szöveg.
Közhelyes, gagyi, felszines...az átlagos Ákos színvonalnál is gyengébb.
Mondom ezt úgy, hogy ismerem személyesen és olvastam verseit, hallgattam dalait.
Voltak jó szövegei, da ma már nagyon felszines odamondogató lett

inebhedj - szerintem 2016.08.07. 08:44:01

Pax, hölgyek, urak, pax!

Vicces "tények", de a helyén kell kezelni őket, a valósághoz, történelemhez nem sok közük van.

A "felvilágosodással" elképesztő mennyiségű ilyen történet született, amelyek nagyon gyorsan elterjedtek és makacsul beivódtak a köztudatba (pl: Marie Antoinette esete a kaláccsal, az erényöv, és társai), a marxista / ateista történelemtudomány propagandisztikus okokból ezeket még tovább fejlesztgette (arról nem is beszélve, hogy legalább ilyen elterjedt az újkort emlegetni középkor néven).

Szóval erre a posztra is csak picit abszurd mókaként kell tekinteni, nem pediglen vérre menő vitákat folytatni felette.

Void Bunkoid 2016.08.07. 09:19:15

@a BircaHang Média szerk.: Birka, te azt hogy csinálod, hogy egyszerre kommunista is vagy, meg bigott vallásos is?

Egyre erősebb a gyanúm, hogy te vagy a Harrach Péter álnéven :)))

Void Bunkoid 2016.08.07. 09:34:44

A vallások kb. mindig is úgy működtek/működnek, hogy a hívei által nem értett dolgokra adnak frappáns, könnyen kezelhető és érthető "választ". Ha netán a válasz egy egyértelmű marhaság, akkor is mindegy, az abban hívőnek az nagyszerű, elfogadható válasz - mint a "csodák", az ördög, keleti vallásoknál a karma, satöbbi.

Ráadásul nagyszerűen elengedheti az ember ezzel azt is, hogy a sorsáért önmaga felel - mennyivel egyszerűbb egy embernek, akinek sz*r az élete ráfogni a dolgot Istenre, hogy ez az ő akarata, mint beismerni magának, hogy azért sz*r az élete, mert lusta/gyenge/döntés- és határozatképtelen/inkompetens.

A tudomány általában bizonyított, többször megismételt kísérletek, tapasztalatok alapján "hirdet igét". A legtöbb vallás alaptételei egyszerű dogmák, soha be nem bizonyított, csak úgy kimondott, és megkérdőjelezhetetlen (ha megkérdőjelezed, akkor "eretnek" vagy) útmutatások.

Talán az egyetlen, elvileg valóban tudományos dolgokon alapuló "vallásféle" a szcientológia. Az viszont azért nem szimpatikus nekem, mert habár vallásnak akarja magát mutatni, igazából egy marha nagy biznisz. Ha üzleti vállalkozásnak akarná magát eladni, sokkal szimpibb lenne.

Egyszer egy jehovistával sikerült nagyon vicces módon elbeszélgetni, ahol szinten az Úr jóságával és mindenhatóságával, és mindenki egyenlőségével az Úr előtt példálózott, és kicsit összeakadt magával, amikor megkérdeztem, hogy ha az Úr olyan jóságos és mindenki egyenlő, akkor miért nincs mindenkinek ötös béemvéje, mondjuk pl nekem, meg hat hálószobás villám, és miért nem teremt nekem is. A válasz az volt, hogy mert engem próbák elé állít. Amikor megkérdeztem, hogy de hát mindenki egyenlő, akkor nekem miért kell próbákat kiállnom, a szomszéd utcában lakó Pistikének, akinek villát vett az apukája meg audit, neki miért nem, ilyenkor hol van Isten, és miért nem teremti meg a mindenkinek-jó-mindenki-egyenlőt, na erre nem tudott szegény válaszolni, csak hümmögött és azt mondta, hogy a következő alkalommal erre visszatérünk - és soha többet nem mert becsengetni hozzám, pedig mindig látom a környéken, de az én csengőmet valamiért messziről kerüli :)))

Void Bunkoid 2016.08.07. 09:40:29

@a BircaHang Média szerk.: akkor bizonyítsd be. Eddig nem úgy tűnik.

A politikai jellegű hozzászólásaidból iszonyatosan ordít a sztálinista jellegű hozzáállás (csak gondoljunk a folyamatos ballibázásodra, ha jól emlékszünk, Sztálin egyetlen embertől tartott nagyon komolyan, az akkori viszonyok között "ballib"-nek nevezhető Lev Davidovics Trockijtól...), a vallási témákhoz viszont igazi kereszténydemokrata ájtatos pupák módon állsz hozzá.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.07. 09:45:33

@Void Bunkoid:

Demokrata vagyok, nem támogatom a diktatúrát.

Trockij baloldalibb volt Sztálinnál, de liberális nem volt semmilyen alapon.

Mi az a sztálinzimus? Ilyen eszme nem létezik.

Magam baloldali vagyok, ami nem egyenlő a marxistával.

Nem vagyok kereszténydemokrata, hiszen az egy jobbos eszme, én meg baloldali vagyok.

cseremiszajronsz 2016.08.07. 09:48:45

@Benedith: a vicc, hogy te magad is egy vallási fanatikus vagy, csak a te vallásod az ateizmus. majdnem ugyanolyan szélsőséges vagy, mint a dzsihadisták, csak a spektrum másik végén.

Conchobar 2016.08.07. 10:01:21

@Void Bunkoid: "A vallások kb. mindig is úgy működtek/működnek, hogy a hívei által nem értett dolgokra adnak frappáns, könnyen kezelhető és érthető 'választ'." - Csakhogy a vallás nem csak ennyi. A vallás jóval több ennél, mert a vallás egyszersmind megfogalmazza a hívei számára az emberi együttélés szabályait is (pl. tízparancsolat), a hívei számára példázza is a kívánatos magatartást (a cikk alapján még a szexualitás terén is)

Soványka 2016.08.07. 10:09:50

@Benedith: ezt anyádnak is elmindod a halálos ágyán? Mama! Nyugi! Kipurcansz, és utána nem lesz semmi. Osztjónapot!

(Szédületesesn mély ostobaságot irsz, az ismeret és az érzelem teljes hiányát mutatod. Nem lennénk szegényebbek az ilyen attitüd nélkül)

2016.08.07. 11:14:22

@a BircaHang Média szerk.: hahahhahahahahahha.. ez volt a hét vicce..
kezdjük ott, hogy szinte minden uralkodó a hatalmát vallási alapokra helyezte, a hatalma egy felsőbb erőtől eredeztethető és megkérdőjelezhetetlen. Bár nállatok, oroszoknál legutóbb ugye sztálin tolta a szekeret, na ebben igazad van, őt nem a vallás és a keresztény szeretet motiválta, hanem a paranoia és a hatalomvágy.
Egyébként hogy sikerült összehoznod a vérkomcsi eszméidet a vallással? bár a fideszben volt erre is példa, most már tudjuk honnan származik az ötlet :)

2016.08.07. 11:17:57

@inebhedj - szerintem: értjük, tehát a sötét középkor nem létezett, azt a felvilágosodás találta ki, és a forradalom is csak a túlzott jólét eredménye, köszönjük :)

Celtic 2016.08.07. 12:06:06

@Hattáb: "Honnan a rákból tudta volna az egyház, hogy ki hogy hetyeg az asszonyával-emberével? "

Pl. eszrevette ? Nem a mai zarhato lakasok voltak, hanem vagy egyszeru sarkunyho vagy mondjuk egy var nagyterme, tobb emberrel egyutt. Vagy akar a szabadban.

"Az érthető és jogos ha a buzikat partvonalra állították,de a többi merő hülyeség. "

Oh, mar latom, hulyeseg volt eszervekkel probalékoznom. Elnezest.

Celtic 2016.08.07. 12:06:59

@Locassen: "3. A codpiece-nek van rendes magyar neve, gatyapőcnek hívjuk."

A, koszi, A magyar kifejezest hallottam mar, de nem tudtam hova tenni. Igy mar ertheto, mi is ez.

Celtic 2016.08.07. 12:13:54

@inebhedj - szerintem: "Szóval erre a posztra is csak picit abszurd mókaként kell tekinteni, nem pediglen vérre menő vitákat folytatni felette. "

Dehat nem is errol vitatkoznak...A balliba es kozepkori kommentelok Akoson, a Fideszen, a DK-n, MSzP-n vesztek ossze....

gigabursch 2016.08.07. 13:49:28

@BéLóg:
A fenét...
Már az egyiptomiak is használták, és azt sem ők találták ki.

Amúgy a fenti adatokat köszönöm, hogy a sok ateista majom szembesüljön az idiótizmusával.
Érdekes adat lett volna még a Kassai kódex, és az, hogy hány esetből hányszor szerepel a "hit ellen nem vétett" mondat.

11110000 2016.08.07. 14:13:53

@BéLóg:
Seggfejkém, a kommunizmus ugyan ateista világnézet, de nem az ateizmus nevében irtották az embereket.

Ellenben Közép- és Dél-Amerika meg Afrika jelentős része őslakosait a keresztény vallás nevében mészárolták le és irtottak ki teljes népeket.

Na, fulladozol már a szarodban, te hazug faszfej?

11110000 2016.08.07. 14:15:47

@BéLóg:
Faszfejkém, a francia forradalom idején SEM az ateizmus nevében irtották az embereket.

Ellentétben az általam felsorolt esetekben Jézus nevében tették a hozzád hasonló szemforgató, hazug, aljas keresztény gecik, akiket - csatlakozva Barangóhoz - mind ki kellene irtani.

victor vacendak 2016.08.07. 14:52:57

@BéLóg: Sztálin népírtását a muszlimok sokévszázados próbálkozásai simán túlszárnyalják. 1000 és 1525 között 80-100 millió áldozat csak Indiában... És a szintén több évszázados afrikai rabszolga portyázások is 100 millió feletti halállal számolnak.
Ebből a dolgozatból:
www.jstor.org/stable/1581854?seq=1#page_scan_tab_contents

paráznabillegető 2016.08.07. 15:14:27

jó sok hülyeség lett itt összehordva.
ami igazán félelmetes, hogy egyes hülyék micsoda vehemenciával érvelnek álláspontjuk mellett...

ugyanakkor az igazán szaftos dolgok nincsenek megemlítve se a posztban, se a hozzászólásokban.
mint például: milyen fincsi dolgok történtek az egyes szerzetesrendekben, zárdákban? merthogy nem zörög a haraszt... vagy: a középkori kuplerájokban ki volt a főstrici - a püspök úr vagy valami helyi nemes? egyáltalán: hogyan is működtek az akkori bordélyok? netán a középkori szatírokról és csoportos nemi erőszakokról egy esszé?

mivan?? :D :D :D

Boka1 2016.08.07. 19:08:39

Egyházra mindig szükség lesz. Ne gondolkoggyá' ! Az Aldi olcsó...

Hunfonix 2016.08.07. 22:01:14

@11110000:
dehogynem, fasizmusnak és kommunizmus...

Hunfonix 2016.08.07. 22:06:05

@11110000:
rendkívül művelt és kulturált ember vagy...
Dél-Amerikában, és az egyéb helyeken nem a kereszténység miatt gyilkoltak, hanem a pénz miatt.

Uránusz 2016.08.07. 23:09:39

Nem unjátok még az "ateiuzmus ölt meg több embert vagy a vallás" kérdését? Tök más volt az évszázadok során a népességszám és a technológia is. Pl. a kommunistáknak volt eszközük a lehallgatásra, nyomdára, feljegyzésekre, a középkoriaknak nem. Tehát az áldozatok számából nem lehet következtetni arra, melyik a rosszabb.

A bebizonyítatlan állításra alapuló emberirtás a rossz, ami ráadásul kategorikusan mondja másik emberre, hogy ő egy tulajdonsága miatt csak rossz lehet. Pl.: Isten nincs, és minden istenhívő fanatikus állat, akit ki kell irtani. - Isten van, és minden hitetlen/ateista erkölcstelen, aki gonoszságból tagadja Isten létét. Ki kell irtani őket az emberiség üdvéért. (Véletlenül se azért tagadják Isten létét, mert elítélik a világban jelen hagyott rosszat)

Senki nem tudja bebizonyítani se azt, hogy van Isten, se azt, hogy nincs. A tudományelmélet egyik alapja, hogy korlátozott a tudásunk, tehát kutatnunk kell, hogy többet megtudjunk. Az, hogy nem látták az Uránuszt évezredeken át, nem zárta ki létét. Hogy most nem látnak a Plútón kívül bolygót, nem bizonyítja nemlétét. A túlélés feltétele a tudás veszély bekövetkeztét megelőző bővítése, a mágneses mezőhöz hasonló mezőket lehet, hogy soha nem is fog az emberiség észlelni. Az emberi logika korláta se zárja ki semmi létét a külső valóságban, pl. immár nem csak az általunk tapasztalt euklidészi geometriai térben tudnak modellezni, továbbá Einstein relativitáselmélete is teljesen mást mond a gyorsulásról és a sebességek egymáshoz való viszonyáról, mint amit Arisztotelész a tapasztalatból és a megkérdőjelezhetetlen logikából szükségszerűnek ítélt.

2016.08.08. 07:07:28

@Hattáb: Szerintem már akkor is voltak besúgok, ahogy manapság is bárki, bárkit elárul ha kap érte valamit. Egy buksi simiért vagy "ügyes vagy" dicséretért is. Akkoriban nem volt rendőrség. Szerinted, ha mindenféle gond nélkül elégettek nőket boszorkányság vádjával, miért ne ítélkeztek volna ugyan így a szexuális élettel kapcsolatban? El tudom képzelni simán, hogy hamis vádakkal is rengetegen szenvedtek....

vernarancs 2016.08.08. 08:58:34

Na, ma is tanultunk valamit: az ateizmus is egy vallas. Ezen besirtam.

gigabursch 2016.08.08. 14:38:24

@vernarancs:
Háááát, ha végiggondolod, akkor igen.
Hisz az ateista abban hisz, hogy nincs(enek) Isten(ek).
S ehhez gyárt igazolásokat.

Ahogy a kommunista is abban hitt, hogy mindenki egyenlő (nyilván rajta kívül)

MR3 Béla 2016.08.08. 22:40:00

@Hunfonix:
Ja, a pénz miatt égették el az indián kódexeket is, mi?
Hazudj még, te súlyos valláskárosult.

MR3 Béla 2016.08.08. 22:42:11

@gigabursch:
Nem hitt ebben. Ezt csak előírták.

Az ateista nem "hisz" abban, hogy nincs isten, hanem tudja.
Hinni a gondolkodásra alkalmatlan valláskárosultak dolga.

gigabursch 2016.08.09. 17:54:27

@MR3 Béla:

Szerintem olvasd el @Uránusz: hozzászólását.
UFF

BéLóg 2016.08.12. 14:55:02

@11110000: Ha ha ha. A toleráns ateista!
PONTOSAN ezt tették ateista hittestvéreid azokkal akik másképp gondolkodtak, de ti ráadásul még a saját fajtátokat is irtottátok, nem csak az ellenséget.
Bárcsak még sokat írnál, hogy mások is megérthessék, micsoda gyűlölet leledzik a vakhitű ateistákban mindenki MÁSSAL szemben!
Ezezrszer több embert irtottak ki az ateisták mint bármely más vallás képviselői.

BéLóg 2016.08.12. 15:03:35

@victor vacendak:
Ha ez igaz lenne (százmilliós áldozatszám muzulmánok által Indiában), már tele lenne vele a sajtó meg a tévé, különösen most. Ráadásul nevetséges is a szám, hiszen a neten fellelhető adat alapján:
"...The population was about 100 million in 1600 and remained nearly stationary until the 19th century..."
Azaz bukta.
A rabszolgaságnak meg a valláésnak azután q***ra nincs köze egymáshoz, SŐT az éppen a pénzéhes emberelllenes magatartást mutatja, amely hívő és hitetlen között egyaránt megtalálható.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a rabszolgaságot sem a fehér ember találta fel, az mindig is néger biznisz volt (sőt, MA IS megtalálható!). A fehér ember csupán átvette, majd indusztrializálta azt. vagyis ez is éppen olyan történelemhamisítás mint amit a vallásokról terjesztenek,
Javaslom a kutakodást mielőtt további hülyeségeket írsz.

BéLóg 2016.08.12. 15:10:47

@11110000: Jézus nevében soha senkit nem irtottak ki, mivel Jézus (ellentétben a kommunistákkal) arra tanított és azt adta parancsba, hogy "szeresd ellenségedet".
Tudod végtelenül primitív és szarosszájú egyén, attól hogy valakinek a NEVÉT ordítozzák, még nem lesznek az illető követői vagy hívői.
Ha holnap a te mocsok nevedet rakom egy zászlóra és elmegyek embereket irtani, nyilván te leszel a legboldogabb és áldásodat adod rá.

Nem igazán tudom, hogy képes valaki ennyire primitív, agyhalott módon reagálni bármire is, mint ahogy te teszed.
Viszont megmondhatnád, ha nem az Ész nevében gyilkoltak a francia forradalom alatt, akkor mégis minek a nevében?
Jó vicc, ha egy megkeresztelt lovag megöl valakit, az VALLÁSI gyilkosság, de ha egy nyiltan istentagadó forradalmár teszi, akkor az nem ATEISTA gyilkosság.
Nem csak ostoba vagy de még gondolkodni is képtelen vagy!

victor vacendak 2016.08.12. 17:50:26

@BéLóg: szíved joga így gondolni, de sajnos ellentmnd neked, hogy több független forrás is megerősíti a dolgozat számait. A "hinduwebsite" egyenesen a történelem legnagyobb holokausztjának hívja.

www.hinduwebsite.com/history/holocaust.asp

BéLóg 2016.08.19. 17:18:42

@victor vacendak: Nem a megtörténte kérdés, hanem a számadatok. Azon kevésbé fogunk vitázni, hogy a lakosság annyi volt mint amennyit a neten fellelhetünk. Vagy túlzásról, vagy tévedésről lehet szó, de tök mindegy.
Ez ugyanis véralgebra.
Tételezzük fel, hogy "apránként" összejön ez a szám. Akkor is, az általad belinkelt dokumentum TÖBBSZÁZ évről szól. Míg csak Sztalin (!) egymaga kinyírt százmilliót mondjuk két évtized alatt, az ateizmus (kommunizmus) meg kábé összesen százhatvanat.
és akkor hol van még a többi ateista népirtás.
Ami azt jelenti, nevetséges a vallás áldozatairól ÚGY beszélni, hogy sandán félrenézünk az ateizmus "nevében" megölt áldozatokról.
Ez a lényeg.

victor vacendak 2016.08.19. 19:00:44

@BéLóg: aha, eddig még csak sztálint soroload az ateizmus nevében gyilkolók közé (pedig gyanítom sokkal kevesebb köze volt a motívációinak az ateizmushoz, mint bármelyik nagy történelmi mészárlásnak a valláshoz, de legyen), most meg még 160 milliót hozzácsapsz? Ügyes taktika, de akárhogy csűröd, a vallás az elmúlt 2000 legvéresebb motívátora (ha már itt tartunk, ha nincs vallás, akkor lehet, hogy sztálin sem gyilkol, mert nincs mit elleneznie? Hm?).

BéLóg 2016.08.23. 01:14:22

@victor vacendak: Sztálin NEM a vallásosokat gyilkolta meg hanem úgy MINDENKIT. Az elvbarátait különösképpen.
Úgyhogy ez nem jön össze.
A 160 milliót a Kommunizmus Fekete Könyve szedte össze (100 a Sztaliné, 60 meg a töbié, szóval nem csapkodok sehova semmit), amelyből értelemszerűen kimaradt az összes korábbi ateista mészárlás, mondjuk a francia terror.

Az egy jó kérdés, hogy az ókori görög, perzsa, méd, egyiptomi, római, aztán a középkori hódítások, akár a a magyar kalandozások, a mongolok, a törökökök terjeszkedése, vagy éppen az arab hódítás Indiában (azok mindne emberáldozatával együtt) minek nevezhetők.
Azt hiszem az a legkorrektebb, ha ezek SEMMINEK nem nevezhetők, mert a világ északtól délig, kelettől nyugatig (nem is említettem a kínai, japán hódításokat) nem úgy működött mint most.
Szóval a vallások és az ateizmus áldozatainak számításéát igenis egy adott kor UTÁN kell megkezdeni. Talán éppen attól a pillanattól, ahogy az ateizmus elkezdett VALÓDI vallásként terjeszkedni a világban.

2016.09.25. 01:31:19

@11110000: "Közép- és Dél-Amerika meg Afrika jelentős része őslakosait a keresztény vallás nevében mészárolták le"

Ateista vagyok, de ezt az állításodat hülyeségnek tartom.
Az amerikai őslakosok kőkorszaki szinten éltek, még a kereket se találták fel és teljesen ismeretlenek volt számukra az eurázsiai népek által tartott háziállatok és az általuk hordozott kórokozók is. Pont ez utóbbi miatt nem voltak immunisak Eurázsiában teljesen hétköznapi betegségek ellen sem.
Minden esetben, amikor egy hódító szembekerül egy a sajátjánál sokkal alacsonyabb technológiai fejlettségen álló civilizációval, a hódító győz. Az, hogy kíméletesnek kellene lenni a meghódítottakkal, az egy 20. század végi gondolat. Ezzel a mércével mérni sok évszázaddal ezelőtti embereket képmutatás. A vallásnak nem volt szerepe az amerikai hódításokban.
Afrika egy sötét kontinens volt a 20. század közepéig, fehérek csak a peremterületeken, partvidékeken éltek tartósan. A mohamedán rabszolgakereskedők vitték Arábiába a legtöbb afrikait, valamint mohamedán és zsidó kereskedők vitték a transzatlanti rabszolgakereskedelmet. Olyannyira zsidó kézben volt a rabszolgakereskedelem az amerikai gyarmatokon, hogy szombaton és zsidó ünnepeken nem is lehetett rabszolgát venni, mert a kereskedők nagy része zsidó volt.
A rabszolgaság egy gazdasági, termelési mód volt. Európában a jobbágyság se volt sokkal különb sok helyen, főleg keleten. Aki vallási vagy faji kérdést akar látni a rabszolgaságban, az nagyon rossz úton jár.

2016.09.25. 02:07:24

@BéLóg: "Ha ez igaz lenne (százmilliós áldozatszám muzulmánok által Indiában), már tele lenne vele a sajtó meg a tévé, különösen most"

Márpedig igaz, hogy az indiai hindukat százmilliós számban gyilkolták le a mohamedán hódítók. A világ legnagyobb népirtása. Csak Delhi ostroma előtt százezer hindut végeztetett ki Tamerlán (Timur Lenk). És ez a vérfürdő, elnyomás, rabszolgának elhurcolás évszázadokig tartott Indiában.

Kínában is volt pár olyan felkelés, belháború a történelem során, aminek során tízmilliókat hánytak kardélre, de az átlag európai lófaszt se tud ezekről. Taiping felkelés például. Kb. 20 millió áldozat. És annak még vallási háttere is volt.

2016.09.25. 03:22:16

@okostojas007: a felvilágosodás ésva marxista történelemferdítők sok buta mítoszt gyártottak a középkorról

index.hu/tudomany/til/2016/03/21/akar_az_egyhaznak_is_igaza_lehetett_400_eve_galileivel_szemben/

2016.09.25. 03:28:34

@okostojas007: a forradalom egy kisebb klímaváltozás, rossz terméses évek eredménye volt

sötét középkor valóban nem létezett úgy, ahogy azt a felvilágosodás során elferdítették, majd a marxista történelemhamisítás tovább torzította.
A korai középkorban a hagyományosan a római-görög-keresztény kultúrához tartozó Észak-Afrikát, Egyiptomot, Szíriát, Anatóliát a mohamedánok feldúlták, elpusztították, a tengeri kereskedelmet, információáramlást ellehetetlenítették a mohamedán kalózok, Dél-Európa lakosságát tizedelték és rabszolgának hurcoltak el sokakat. A Földközi-tenger volt a legfontosabb kapocs a térségben, míg szárazföldön hónapokban mérhető távolságok voltak, addig tengeren pár hét volt az út a legtávolabbi pontok közt is. Ennek a prosperitásnak vetett véget az iszlám terjeszkedés. Addig a Földközi-tenger medencéje egy gazdasági-kulturális szféra, egy nyitott piac volt.

2016.09.25. 03:29:43

@J.W. Booth: sötét középkor valóban nem létezett úgy, ahogy azt a felvilágosodás során elferdítették, majd a marxista történelemhamisítás tovább torzította.
A korai középkorban a hagyományosan a római-görög-keresztény kultúrához tartozó Észak-Afrikát, Egyiptomot, Szíriát, Anatóliát a mohamedánok feldúlták, elpusztították, a tengeri kereskedelmet, információáramlást ellehetetlenítették a mohamedán kalózok, Dél-Európa lakosságát tizedelték és rabszolgának hurcoltak el sokakat. A Földközi-tenger volt a legfontosabb kapocs a térségben, míg szárazföldön hónapokban mérhető távolságok voltak, addig tengeren pár hét volt az út a legtávolabbi pontok közt is. Ennek a prosperitásnak vetett véget az iszlám terjeszkedés. Addig a Földközi-tenger medencéje egy gazdasági-kulturális szféra, egy nyitott piac volt.

2016.09.25. 23:36:10

@karandash: most törték fel a perselypénzt, hogy egy kifutott topiknál megindult a hatalmas vallási védekezés? :)
Komoly?
A középkor nem amiatt volt sötét mert laposnak hitték a földet, az egy akkori ismeretekkel jó következtetés volt. Hanem amiatt, mert elnyomták a népet, és az írás-olvasás, a tudományok mind az egyház tulajdonába került, és nem ereszette. A nép pont annyi oktatást kapott, hogy eltaláljon a templomig és becsengesse a perselybe a pénzt. Iskolázott népet nemigen tudsz elnyomni, épp ezért érdeke a kdnpnek és a fikusznak is az oktatás lezüllesztése. Ha az együgyü eltalál a gyártósorig, akkor pont eleget tud szerintük.

2016.09.28. 03:46:23

@okostojas007: azt ugye nem gondolod komolyan, hogy bárhol a világban a kormányok a saját maguk hatalmának biztosításához szükségesnél nagyobb mértékben erőltetik az oktatást?

Ahol jó oktatás van, ott azért az emberek fizetnek. Japán, Dél-Korea, minden brutálisan fizetős. USA: a school district a helyi adófizetési erő alapján kap pénzt, gazdag gyerek jobb suliban tanulhat, akkor is, ha public school-ról van szó. És akkor a magániskolákról, egyetemekről még nem is szóltunk.

Én azt támogatnám, hogy az egész oktatást vegyék ki az állam kezéből, mindenki fizessen érte egy általa választott magániskolának, de cserébe az adókat arányosan csökkentsék.

A magyar kormány ne képezzen a német gazdaságnak munkaerőt. Ha az a munkaerő, amit magyar adóforintokból képeztek, elhúz nyugatra, akkor talán nem kellene az államtól/magyar adófizetőktől várni a képzési költség fedezését. Legyen minden szinten teljes költségtérítéses, fizetős oktatás.

2016.09.29. 13:13:21

@karandash: most mit is akartál ezzel a sok zagyvasággal összehozni? Ha kivennék az állam kezéből, akkor csak az elit járhatna iskolába. Nem lehetne előre lépni a társadalmi ranglétrán kettőt, a gyerekek fele elkallódna a trehány szülők miatt. Nem a tandíj fizetéssel van gond, hanem a hozzáállással. A német gazdaságnak azért képeznek munkaerőt, mert itthon kb nulla forintot akartak fizetni mindenkinek. Nem egy helyen nevetséges összegeket kínáltak még az infósoknak is ( netto 150-et egy senior programozónak). Érts mindenhez, legyél lelkes, de pénzt azt nem adunk. Nem csoda, hogy mindenki szépen összepakolt, azt kiment. Havi 1.5m-ért azért mégis vidámabban programoz az ember, mint havi 150e-ért :). Vagy ahogy az egyszerü pincéreket is alázták régen, élj meg a borravalóból, fizetés az nincs. Néhány shell kutaknál is divat volt, hogy a betérőket kellett lehúzni, közben jó ha a minimálbér papíron megvolt. Ehelyett kiment pincérnek havi 500ért, persze, hogy pakolnak az emberek és lépnek. Ennek SEMMI köze az oktatáshoz, ez egyszerű józan ész. Most szépen beestek a kapzsi elvtársak a két pad közé, mert nincs már képzett munkaerő. Aki meg van, válogathat, és annyit kér amennyit nem szégyel, hiszen a szakoktatást leépítik, emiatt nem is várható, hogy tömegesen özönlik ki az iskolákból a képzett munkaerő. Helyette mindenki kap hittan oktatást, mert az aztán fontos az elvtársaknak, tehát vissza a középkorba.

kewcheg 2017.05.17. 13:01:05

Már megint az a gonosz egyház....Hogy a halálba tudta volna az egyház, hogy otthon ki mit művel az asszonnyal/kecskével/baráttal stb....?Én a magam részéről inkabb élnék a középkori egyház "uralma", mint sok mai hatalmaskodó hatalmas uralma alatt...

Jakab.gipsz 2017.05.17. 13:44:36

@MR3 Béla:
"Az ateista nem "hisz" abban, hogy nincs isten, hanem tudja.
Hinni a gondolkodásra alkalmatlan valláskárosultak dolga. " Ezt állítják az okosok!

Viszont az ateisták amit tudnak egymástól az ateistáktól tudják, vak vezet világtalant nem de bár? Mert nagyon tudományosak.

A középkori papok ezek szerint hallottak egy és mást a szex-függőségről, gondolom, nem tudtak rohanni a pszichológusokhoz.
Mint manapság a celebek.

morph on deer 2017.05.17. 14:16:19

"Milyen vibrátorokat" ?

Semmilyeneket!
A vibrátor ugyanis csak az, amelyik elektromos árammal működik és képes - egyebek mellett - vibrálni vagyrezegni is.

A történelm korábbi szakaszaiban is használt mesterséges péniszutánzatok a "dildó" névre hallgatnak.

morph on deer 2017.05.17. 14:19:54

"Milyen vibrátorokat" ?

Semmilyeneket!
A vibrátor ugyanis csak az, amelyik elektromos árammal működik és képes - egyebek mellett - vibrálni vagyrezegni is.

A történelm korábbi szakaszaiban is használt mesterséges péniszutánzatok a "dildó" névre hallgatnak.

morph on deer 2017.05.17. 14:21:07

@BéLóg:
"... az ateizmus elkezdett VALÓDI vallásként terjeszkedni a világban."

Ez nettó hülyeség, nézz utána inkább.

Irbisz 2017.05.17. 14:57:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ukrajnaban is hideg fejjel mestersegesen elöidezett ehinseg okozta többmillio ukran halalat, tömeges emberevest, igy ezek az emberek epp ugy a kommunizmus aldozatai, mint a hasonloan attetelesen megölt kinai tizmilliok, akarhogy is mosdatjak magadfajtak a tömeggyilkos kommunista diktaturakat.

Aranyi Gábor 2017.05.17. 15:01:47

@sebi77: A fóbia valamitől való félelmet jelent, te n yomorult... Én nem félek az LMPQWERTXYZ-ktől, hanem UTÁLOM és megvetem őket. Nagy különbség. Mózes csak annyiban érdekel, hogy már az állítólag általa (le)hozott törvényeket sem tartják be az LMP-stb.-sek, de NEKÜNK, kereszténységben megöregedetteknek v. abból szekularizálódottaknak a fejére olvassák, hogy nem vagyunk hűek a krisztusi tanokhoz. Én egyetlen tanához hű vagyok: "Nem azért jöttem, hogy békét hozzak, hanem hogy KARDOT!" Azzal fogom lenyisszantani azt az okos fejed, ha nem tudod befogni a pici szádat. A mi családunknak pallosjoga volt...

morph on deer 2017.05.17. 15:14:12

@Aranyi Gábor:
"A mi családunknak pallosjoga volt..."

Ami azóta némileg kiegészült, így most "phallos"-joga van... De azt legalább nyugodtan használhatják manapság is, csak érdemes odafigyelni, hogy melyik oldalán legyen az ember...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 15:44:22

@ember100:

Az indiánok kiirtását éppen a katolicizmus akadályozta meg.

_Neville 2017.05.17. 16:01:46

"Természetesen az orális élvezetek is tiltottak voltak, hiszen mint tudjuk, a szex célja az egyház szerint csakis a gyermeknemzés lehetett" Nem ártana egy kis teológiai műveltséget szerezni, mielőtt magabiztosan írunk marhaságokat.

Az Ellenálló 2017.05.17. 16:04:50

Nem vallásgyalázás, ha azt mondom, hogy az összes vallás felesleges, egyik sem győzött meg. Az istenek az emberi elme kitalációi az általa meg nem értett dolgok megmagyarázására. A teremtés és az özönvíz már számtalanszor meg lett cáfolva és Jézus létezése sem teljesen bizonyos. Ezek a tények, akár tetszik akár nem.

Az ateizmus nem konkrét tudás, hanem az istenekben való hit hiánya, azaz minden vallás híve ateista a többi vallás tekintetében.

A vallásnak addig van ereje, amíg korlátozni tudja a tudás megszerzését, amíg irányíthatja az emberek életét, ha ez a szerep eltűnik (lásd nyugati társadalmak), akkor az ateisták száma hirtelen megsokszorozódik. A középkorban a papok saját szexuális igényeik kielégítetlensége miatt el akarták érni, hogy más se élvezze a szexet, de az ember ősi, állati ösztönein nem lehet úrrá lenni.

pmate95 2017.05.17. 16:45:04

Whoa Mr index megint lassan 1 éves cikket rak ki főoldalra. Ennyire nincs termelés? xd Ráadásul ez ma nem is az első régi cikk.

11110000 2017.05.17. 17:03:47

Ez valami nagyon szarul lefordított angol/amerikai cikk lehet.

A vibrátor, mint a neve is mutatja, vibrál.
Ami nem, az legfeljebb műfasz.

A codpiece magyar neve pedig gatyapőc.

n3spr3ss0 2017.05.17. 18:32:11

@Nagy Zoltáán: Menj,vigasztald meg a kecskédet,úgy hithű fidesz módra.

bandigyerek 2017.05.17. 22:17:41

@Aranyi Gábor: ostoba ember büszke arra, amiért semmit nem tett...

átlátó 2017.05.18. 00:06:51

Egy jó vallásnál nincs is rosszabb...jut eszembe...hogyan is lehetett megdőlni egy háTurul behatolással? Ezek mindent bekameráztak, vagy csak úgy megérzésre mentek? A rosseb a bőrüket tegye tele feketerákkal a bádogtepsiben.