A B1 blog kult rovata



Igaz történet alapján készült az Amerikai Horror Sztori legújabb évada

2016. október 15. - PilarT

A Roanoke-szigetről eltűnt kolónia rejtélye 400 éve megoldatlan. Nem csoda, hogy megihlette a forgatókönyvírókat.

ahs-6x04-kep1-500x257.jpg

1587-ben a mai Észak-Karolinához tartozó Roanoke-szigeten 116 angol telepes megalapította az Újvilág első kolóniáját. Úgy tűnt, kényelmesen berendezkedtek. Ám az utánpótlást szállító hajó három évvel később csak a hűlt helyüket találta. Egyetlen nyomot hagytak csak maguk után: a telep kapuoszlopába vésett

Croatoan szót. 

Amerikai Horror Sztori - Én roanoke-i rémálmom 

A horrorfilmsorozat hatodik évada egy cuki párról szól, akik a rasszizmus elől költöznek le egy észak-karolinai vidéki kúriába (amihez már-már túl olcsón jutnak hozzá). A idill azonban hamar rémálomba fordul. Eleinte arra gyanakodnak, hogy a közelben élő redneck-család akarja elűzni őket. Később azonban egyre több vérfagyasztó megmagyarázhatatlan dolog történik, és egyre többször bukkan fel a titokzatos Croatoan szó is. 

myroanokenightmare-copy.jpg

A szigetre érkező telepesek csoportja főleg férfiakból állt, de voltak köztük nők és gyerekek is. Leveleikből kiderült, hogy hamar berendezkedtek a szigeten, sőt az egyik indián törzzsel, a kroatánokkal is barátságos viszonyt alakítottak ki. Az emberek jól éltek, és hamarosan világra jött az első Amerikában született angol gyerek, Virginia Dare is. 

roanoke-003.jpg

Néhány hónap múlva azonban több nehézség is adódott.

  • Mivel a telepesek augusztusban érkeztek, terményeik közül szinte semmi nem ért be, hiába próbálkoztak a kroatánok módszereivel. Ezért kénytelenek voltak felélni magukkal hozott élelmiszertartalékaikat.
  • A másik nagyobb gondot az jelentett, hogy konfliktusba kerültek az indiánokkal, akik meg is ölték az egyik telepest.  

Mivel veszélyben érezték magukat, 1587 végén arra az elhatározásra jutottak, hogy a telep vezetője, John White visszamegy Angliába élelmiszerért és emberekért, hogy felvehessék a harcot a bennszülöttekkel, ha még jobban elmérgesedne a helyzet.

Indulás előtt abban egyeztek meg, hogy ha a telepeseknek idő közben kényszerből kell elhagyniuk a helyet, máltai kereszteket vésnek a környező fák kérgébe.

White végül csak 1590 júniusában tudott visszatérni a szigetre. Ám ekkor már csak a telepesek hűlt helyét találta. Nem voltak csatára utaló nyomok, sem holttesteket, és nem talált a fákon máltai keresztek sem.

A telepesek mindössze egy jelet hagytak maguk után:

telep kapuoszlopába a Croatoan szót vésték,

illetve az egyik fa kérgében a Croa szó volt olvasható.

ask-roanoke-gettyimages-143231548-e.jpeg

Máltai keresztek hiányában a telepesek feltételezhetően önszántukból költöztek el. A Croatoan szó utalhatott a békés indián törzsre és egy közeli szigetre is. Ám hiába keresték azokon a területeken a kolónia tagjait, nem sikerült a nyomukra bukkanni, így ez a nyom csak

még rejtélyesebbé tette az eltűnésüket. 

  • Egyes feltételezések szerint a korábban békés indiánok fordultak ellenük, és lemészárolták őket.
  • Mások szerint viszont a hátrahagyott Croatoan szó éppen arra utal, hogy az éhhalál szélén álló telepesek a kroatán indiánoknál találtak menedéket és beolvadtak a törzsbe.
  • Megint más elmélet szerint az ekkoriban érkező spanyol hódítók végeztek velük.

Az első amerikai telepesek sorsáról azonban a mai napig sem tudunk biztosat, eltűnésüket több mint négyszáz éve misztikus homály fedi. Nem csoda, hogy történetük felkeltette a forgatókönyvírók figyelmét is.

Forrás: Wikipédia, Life.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://szubkult.blog.hu/api/trackback/id/tr2311788555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alien 2016.10.15. 23:45:31

kinyírták őket nagy nagyon titokzatos

csentecsa 2016.10.15. 23:56:30

@alien: Akkor miért nem találtak holttesteket? Az itteni indián törzsekre nem volt jelemző a kannibalizmus..

Aranyi Gábor 2016.10.15. 23:57:04

A gyíkemberek... Már akkor is!

Gery87 2016.10.16. 00:19:06

Ha valóban volt ilyen nevű indián törzs, akkor kinyírták őket...hogy nem véstek keresztet a fákba, az meg max azért lehetett mert 3 év alatt ezt elfelejtették, vagy egyértelműbben utalni akartak arra hogy kikkel kerültek harcba....

Kirei 2016.10.16. 01:29:00

Nem vagyok jártas a témában, de az indiánok nem kaparhatták el őket v dobhatták a vízbe súlyokkal v vmi? ..gondolom azért a holtestekkel járó nyavalyákról - fertőzések, legyek, bűz - nekik is lehetett fogalmuk. illetve ha úgy hagyják ott a helyet h egyértelművé válik a később érkezők számára h ők mészárolták le őket, az sok jóhoz nem vezethet számukra.

én ha egy indián törzs tagja lennék, ami összetűzésbe kerülne egy csapat telepessel aminek tömegmészárlás lesz a vége, igyekeznék eltüntetni a nyomokat az említett okokból kifolyólag.

Zoltán Mende 2016.10.16. 02:45:12

"Beolvadtak az indian torzsbe", ez baromi jo! :) olyan jol sikerult a beilleszkedes hogy 3 ev alatt le is barnultak es senki nem ismerte fel oket amikor a tobbi angol megjott. :D

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben 2016.10.16. 03:25:59

@Kirei: szerintem ez csak a mi (europai) szemszogunkbol tunik egy lehetseges magyarazatnak. Az indian torzs nem ismerte europat, nem tudhattak, hogy ahonnan a "feherek" jottek, mennyi "feher" van meg. Nem tudhattak, hogy milyen hosszu az ut, stb.

conchita wurst 2016.10.16. 06:04:23

3 év alatt beolvadtak az indiánba mi?

az integráció sikeres volt

paráznabillegető 2016.10.16. 06:19:35

micsoda rejtély, bazmeg.
hát hová tűnhettek?
elvesztették telepes jellegüket... hmmm...

Hefe 2016.10.16. 06:20:29

a nyam-nyam torzs meghivta oket ebedre.

conchita wurst 2016.10.16. 06:44:55

A dolog valszeg biztosítási csalás és a befektetők átqrása volt, mint általában:

- a JohnWhite nevü (született Jonathan Weiss) szélhámos nem talált aranyat a telepesekkel, ahogy ígérte a hajót felszerelő befektetőknek. Ráadásul jó néhány telepes megbetegedett, és a kudarcokért a telepesek Weiss-t okolták. Ekkor Weiss, néhány hüséges emberével vissza akart térni Angliába, hogy gyógyszert, élelmiszert hozzon, de a telepesek közül, aki még járóképes maradt, nem mindenki bízott már meg a zsidóban, úgy gondolták, a sorsukra akarja őket hagyni.

- Weiss emberei így más megoldást találtak ki. Lemészárolták az ellenálló telepeseket, és a testeket eltüntették. Ezután meg sem álltak Angliáig, ahol a befektetőknek újra előadták a korábbi sztorit: elképzelhetetlen mennyiségü kincs van Indiában, de újabb emberekre, felszerelésre és hajókra, na meg persze egy rakás EU támogatásra van szükség, hogy a kincseket Európába hozzák.

Igy koppasztotta meg Weiss úr akkor másodszorra a kincstárat.

folyt. köv.

Ambiorix 2016.10.16. 07:12:31

Itt hívnám fel a figyelmet a croatoan (helyesen croatian!) "indián" törzs nevére, amely meggyőzően bizonyítja, hogy a horvátok már jóval Kolumbusz előtt felfedezték Amerikát.

bulista 2016.10.16. 07:30:47

@conchita wurst: Látom megvolt a reggeli merevedésed, hogy ilyen korán zsidózhattál egyet.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.10.16. 08:20:48

Nagyon egyszeru, az indianok valszeg nemmel szavaztak a kenyszerbetelepitesre.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.10.16. 08:22:13

@bulista: De ha egyszer zsido volt, az urge? Akkor megsem hivhatja hottentottanak.

Secnir 2016.10.16. 08:46:51

az indiánok megölték őket, majd steaknek felszolgálták mindet. azért nem volt máltai kereszt a fákon, mert az indiánok nem hagytak időt nekik népművészetüket továbbadni ebéd előtt...

Ulrik 2016.10.16. 09:02:09

Szerintem 100-200 embert nem nehéz kinyírni főleg éjjel anélkül, hogy aki felébred és rájön, hogy támadás alatt van a kolónia faragni kezdjen, ahelyett, hogy az életéért küzdene. A Croatoan véset meg bármikor belekerülhetett a fába, ha üzenetet akartak volna hagyni nem hiszem, hogy egy szaros papírjuk ne lett volna, amit a főnök viskójának ládájába vagy asztalára nem tudtak lerakni. A holttesteket meg el lehetett ásni is (ebben az esetben ez EU-s támadásra utal). Vagy ha a B verzió történt, hogy tényleg elmentek a szigetről, akár vihar is végezhetett velük, így a tenger fenekén, vagy halak gyomrában végezhették

2016.10.16. 09:15:06

"Roanoke-sziget" egy 3x12 kilométeres földdarab. Nem világos, hogy miért nem a szárazföldre telepet építeni első körben. Egy szigeten elég kevés a lehetőség, jobban ki van téve viharoknak, vadászható állat és ivóvíz se biztos, hogy van elég.
Lehet, hogy a vademberek nem engedték volna őket a kontinensen letelepedni? Ezért kellett volna elegendő fegyvert vinni magukkal.
Az érkezésük se volt jól időzítve, a tél beállta előtt érkezve nem tudtak ott semmit termelni.

Tanulság? Bármilyen gyámoltalannak tűnnek a bevándorlók, ha nem áll ellen az őslakosság, akkor elfoglalják a földjüket. Az indiánok is megépítették volna a szögesdrót-kerítést, ha tudják.

conchita wurst 2016.10.16. 09:19:20

@Secnir: qrvára nem kerek a sztori. Az indiánokkal jól megvoltak több mint 100an, de amikor a Jani elugrott Angliába hirtelen felbátorodtak az indiánok, mi?

conchita wurst 2016.10.16. 09:21:09

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Nem, valóban csak witz volt leweissozni.

De tény hogy rengeteg zsidó kolonista volt, már Kolumbuszt is elkísérte egy rakás bibsi az első útjára. Ők aztán főleg rabszolga kereskedelemben utaztak később.

conchita wurst 2016.10.16. 09:23:26

@Ulrik: lófasz sem történt csak valamit mondani kell a turistáknak, ha már nincs ott semmi látnivaló. Meg valamiről filmet is kell csinálni.

Kolumbusz előtt több tucatszor voltak már vikingek é-amerikában, mire az angolok odaértek az indiánok fele kékszemü volt és norvégul beszélt...

2016.10.16. 09:25:33

@Ulrik: lehet, hogy egy spanyol hadihajó kikötött ott, az éhező angolok pedig inkább megadták magukat, csak vigyék őket onnan Európába rabként.

Ha ott haltak volna meg a szigeten (éhezés, betegség, támadások következtében), akkor azért mára már találtak volna sírokat, maradványokat, elvégre nem valami nagy az a sziget.

Lehet, hogy csak átmentek egy másik szigetre vagy a kontinensre, ahol elpusztultak (indiánok támadásai, éhezés) vagy már átkelés közben elsüllyedtek.

conchita wurst 2016.10.16. 09:32:40

@Colonel H. Stinkmeaner: 'Az érkezésük se volt jól időzítve, a tél beállta előtt érkezve nem tudtak ott semmit termelni.'

- abban aztán sok logika van, hogy odamennek, nincs kaja, aztán otthagyják őket. Összemment a hajó? hehe

@Ulrik: 'A Croatoan véset meg bármikor belekerülhetett a fába' - ahogy szokják mondani, Cool story, bro. Now go clean the kitchen!

- hol láttál te vésetet? Képet vagy akármit róla? Mer a posztban biztos nem. Na nem mintha bármit is bizonyítana ha belevésik a kapufélfába hogy 'Gattaca' vagy 'winetou szereti ET-t'.

tede 2016.10.16. 09:32:59

@conchita wurst: Sőt, a kínai flotta is állítólag felfedezte. A különbség annyi, hogy a viking meg talán a kínai felfedezés nem változtatott a kontinens történelmén. A spanyol bezzeg nagyon is.

conchita wurst 2016.10.16. 09:39:57

@tede: Ha azt veszed a spanyolok nem fedezték fel az é-amerikai kontinenst. Ők közép és dél amerikát fosztogatták, de azt is szarul. A rablott pénz kifolyt a kezük közül.

A hollandok, angolok, franciák és némtek(ők nem kolonistaként) hagytak nyomot az é-amerikai kultúrában, a spanyolok viszont most mexikóiakként újráznak, ezúttal nagyobb sikerrel.

Billy a kölyök 2016.10.16. 09:42:46

Stephen King: Az évszázad vihara című könyvében használja fel (és a maga sajátos módján meg is magyarázza) ezt a rejtélyt, nagyon izgalmas tv sorozat is készült belőle.

tede 2016.10.16. 09:42:46

@conchita wurst: Ez nem kissebbíti kolombusz érdemeit. Utána már mindenkinek megjött a bátorsága, hogy nyugatra induljon, előtte meg kis híján megégették az eretneknek tűnő gondolataiért.

conchita wurst 2016.10.16. 09:44:17

@tede: Persze, kolumbusz a saját korában egy hóbortos őrültnek számított gondolom. Aztán simán lehet hogy kattant is volt.

De spanyol az nem volt.

tede 2016.10.16. 09:52:31

@conchita wurst: Jajj, már, ne fárassz. A flota spanyol volt, a spanyolok pénzelték. A legénység gondolom nagyrészt spanyol volt. A szülőhazájában talán még máglyára is küldték volna.

De hasogasd tovább a szőrszálat, értelmes tevékenység...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2016.10.16. 09:52:42

Azért ez vicces. A spanyolok bikaviadalokat tartanak és bikákat ölnek le. Az eszkimók jegesmedvékkel harcolnak. Az oroszok medvékkel. A japánok harakiriznek, miközben a közép- és dél-amerikai indiánok előszeretettel építenek gúlákat, hogy ott emberáldozatokat mutassanak be.
Eközben a zsidók átvernek minden más fajt és élősködnek a nyakukon.

Vagyis mindenkinek megvan a maga sztereotípiája - és ez nem baj. Ezzel (is) különböztetjük meg őket. A magyarok például hátrafelé nyilaznak lóhalálában, és ebben kurva jók, meg parittyás ostorral állnak a mezőn és csattogtatnak. Sztereotípiák. Néha nem igazak, néha csak legendásak.

Tehát a fentebb látható "zsidózás" csak az echte agybajosok számára komoly olvasmány, vérre menő hülyeség, mert aki érti a tréfát, az jókat röhögött Weiss úr kalandjain.
De hát ilyen a magyar piac. Sok a keményen gondolkodó. Naná. :-)

dunántúli gyerek 2016.10.16. 10:05:49

@tede: szerintem fongod nincs kolumbusz szülőhazájáról (se), meg arról se kik kísérték el

de ez azért jó, mert egy csomó felfedezés vár még rád

tede 2016.10.16. 10:26:27

@dunántúli gyerek: Tényleg nincs. Tudom, a zsidók kisérték el, teneked pontos belsős információd van róla. Tényleg ne fárasszatok, bár valamennyire szórakoztatóak vagytok, a sok konteót olvasni.

Thomas Dantes 2016.10.16. 10:29:26

Hihetetlen. Egy telepesek vs indián sztori kapcsán is képesek vagytok zsidózni. Elembeteg szarok. Ennyi. Beteg elméjű degeneráltak vagytok.

dunántúli gyerek 2016.10.16. 10:36:15

@Thomas Dantes: van neki külön wikipedia cikkje is en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Colonial_America

de az indiánok között is volt egy csomó zsidó

conchita wurst 2016.10.16. 10:48:58

@tede: A zsidók szerepét a kolonizációban nehéz lenne túlbecsülni. Hisz a vérükben szarkák, csak brutálisabbak.

Mi mutathatná ezt jobban, mint egy MAI friss hír a kolóniákról: www.origo.hu/nagyvilag/20161016-fel-mazsa-arannyal-kaptak-el-egy-idos-amerikait-boliviaban.html

csentecsa 2016.10.16. 10:50:31

@Gery87: Akkor miért nem találtak maradványokat? Nem hinném, hogy az indiánok a holttestek eltüntetésével bajlódtak volna..

Dr. Courtsier Boobsoff 2016.10.16. 10:56:08

Márpedig ez egy zsidó-horvát összeesküvés volt, amit a a spanyolok le is lepleztek pár évvel később Álvar Núñez Cabeza de Vaca által.
Weiss emberei egy a horvát-indiánok által már jól ismert mérgező erdei bogyót használva úgy tettek, mintha élelmezni próbálnák a telepeseket, de azok kb. egyszerre elpusztultak. Az eset után a testeket nyomban ürgebőrbe varrták és elsüllyesztették a közeli folyó mélyére, majd az indiánok áttérhettek a zsidó hitre.
Mindezt megírta a naplójában az indiánok vezetője Ishmael Metéltfelhő, akitől azt egy spanyol matróz lopta el 1596 nyarán.

tede 2016.10.16. 11:22:16

@conchita wurst: bizonytalan vagyok a kérdésben, de egy ilyen tájékozott ember, mint te biztosa tudja. A náciknak nem volt közük hozzá esetleg?

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2016.10.16. 12:17:38

érdekes téma. kíváncsian várom a sorozaT

2016.10.16. 12:48:45

@csentecsa:
Ne legyél már buta. Minek rögtön a kajára gondolni? Sokkal prózaibb megoldás is létezhet. Könnyen lehet, hogy mivel ugye egy szigetről van szó, behajigálták őket a vízbe. 3 év alatt simán eltűntek a testek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.16. 13:34:30

Ha az iniánok nemet mondtak volna kolumbusznak a betelepítési kvótára, még ma is élnének.

11110000 2016.10.16. 15:33:37

Egyértelmű, megírták,hogy Horvátországba mentek, csak elütötték a Croatia szót, mert ott van az o az i mellett, és nem volt javítófestékük.

@conchita wurst:
Ennek kicsit ellentmond, hogy a spanyolok eljutottak a Nagy Tavakig dél felől, meg az övék volt a teljes Texas meg Új-Mexikó, tehát ezen a területen több száz évig meg is maradtak.

"De spanyol az nem volt."
Egyértelműen magyar volt. Kolompos (más források szerint Galambos) Kristóf.
A Kolombusznak nincs is semmi értelme spanyolul. Amit meg adtak neki nevet, hogy spanyolul is értelmes legyen, hogy Colon - hát van magyarul olyan, hogy Vastagbél Kristóf? Hát milyen hülye név lenne már, nem?

@tede:
Egy dél-borsodi legenda szerint amikor Kolompos először ment Amerikába, szembe találkozott egy mezőkövesdi emberrel, aki addigra már a 3. rakomány matyó babát értékesítette az indiánoknak. Én ez a Zsóry fürdőben hallottam egy egri embertől, úgyhogy tutira igaz.

@Thomas Dantes:
Szerintem inkább neked kellene humorérzékre kalapozni egy kicsit.

@dunántúli gyerek:
Sőt, lehet, hogy az indiánok a zsidók Biblia szerint elveszett törzse. Lehet, hogy az ásatások során meglesznek a több tízezer (bocs, mivel a világot csak kb. 5770 éve teremtették, több ezer éves) Dávid-csillagok is ősi sírokból. Ennél régebben talán csak a románok voltak ott Amerikában, rögtön Erdély (meg az ősi Dácia) belakása után.

11110000 2016.10.16. 15:38:05

@conchita wurst:
Tekintve, hogy 1 liter arany majdnem 20 kg, a fél mázsa meg 50 kg, ez nem is olyan sok. 3 befőttesüvegnyi.

@Dr. Courtsier Boobsoff:
De milyen nyelven és milyen betűkkel írta meg, ez itt a kérdés.

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás:
Milyen igaz. :-)
Mégiscsak előrelátó ember ez az Orbán Viktor nevű dakota!

@Brandon Frazer:
Pláne, hogy abban a vízben cápák is vannak.

conchita wurst 2016.10.16. 15:42:55

@11110000: új mexikó stimmt a többi hülyeség. A spanyolok semmilyen nyomot nem hagytak az észak afrikai kontinensen, kiv. új-mexikó - az hogy hova jutottak el, kit érdekel

kolumbusz köztudottan nem volt spanyol (és persze portugál se)

11110000 2016.10.16. 16:11:23

@conchita wurst:
Talán nézz utana Texas történetének is.
A vadnyugat indiánjai mind spanyolokat láttak először fehér emberként.
Még az észak-dakotai múzeumokban is vannak spanyol sisakok, amiket azon a területen találtak. Mivel az indiánok nem készítettek és nem is használtak ilyet (hogy elcserélték volna bármire), valószínű, hogy spanyol katonák fején jutott el odáig.

Kolomposról meg már leírtam fentebb, hogy egyértelműen magyar volt.

11110000 2016.10.16. 16:14:22

@conchita wurst:
"The recorded History of Texas begins with the arrival of the first Spanish conquistadors in the region now known as Texas in 1519, who found the region populated by numerous Native American tribes. Their ancestors had been there for thousands of years as evidence by Leanderthal Lady. During the period from 1519 to 1848, all or parts of Texas were claimed by five countries: France, Spain, Mexico, the Republic of Texas, the United States of America—as well as the Confederate States of America in 1861–65."

Lefordítsam, vagy megérted?

11110000 2016.10.16. 16:19:04

És talán az sem véletlen, hogy Texasban a települések jelentős részének még ma is spanyol neve van. Sőt, még jóval északabbra, Oklahomában is vannak spanyol nevű városok (La Junta, Pueblo stb.), ahogy Kansasban is. Ez valamikor mind spanyol terület volt.

backbencher 2016.10.16. 16:53:32

Kar, hogy a fenti cikkbol tobb lenyeges info is kimaradt, ami nemileg mas fenyt vet Roanoke-ra.

A fenti cikkben irtakkal ellentetben Roanoke telepesgyarmatot Sir Walter Raleigh es Richard Grenville egy 5 hajobol allo kis flotta elen 1585.08.17-en alapitotta 107 emberrel, ES meg egy kisebb erodot is epitettek.
Mivel a flotta az E-Amerikaba tarto ut soran Ocracoke Inletnel 1585.06.26-an elvesztette a telepeseknek szant elelmiszer-szallitmany nagy reszet, ezert Grenville 1585.08.17-en visszaindult Angliaba, es azt igerte hogy 1586 aprilisaig utanpotlast es ujabb telepeseket hoz.
Kozben helyi indianok megtamadtak a telepesek erodjet 1586. juniusaban, de a telepesek a tamadast ekkor meg visszavertek.
A tamadas utan 1-2 heten belul Sir Francis Drake egy sikeres karibi spanyolok elleni kalozakcioja utan Roanoke-n kotott ki, es a telepesek egy resze vele tartott Angliaba.
Ok vittek eloszor dohanyt, burgonyat es kukoricat Europaba.
Grenville 1586 apriliasra igert utanpotlas flottaja csak Drake utan nehany hettel erte el Roanoke-t, de ott mar nem talalt egyetlen telepest sem, ezert csak 15 fos helyorseget hagyott hatra az erod es az angol korona (Raleigh es a kiralyno) igenyenek vedelmere, es a tobbi telepessel visszatert Angliaba.

Sir Walter Raleigh 1587. majusaban egy 115 telepesbol allo csoportott szallitott a Chesapeake-obolbe, akik ott egy telepet alapitottak John White vezetesevel, aki mar reszt vett az 1585-os Roanoke-expedicioban.
Ebbol a telepescsapatbol jelolt ki Raleigh es White 12 embert, hogy kutassak fel Roanoke erodjet es segitsenek az ottaniaknak.
Amikor azonban 1587.07.22-en elertek Roanoke-t, senkit nem talaltak, csak egy csontvazat, amelyrol azt felteteleztek, hogy a hatrahagyott angol helyorseg egyik tagja lehetett.
Ekkor a telepesek egy reszet - tiltakozasuk ellenere - leszallitottak Roanoke-ra (Chesapeake-obol helyett), hogy ott ujbol telepet letesitsenek.
Igy a telepesek reszben ujjaepitettek az erodot, es igyekeztek megvetni a labukat.
Kereskedni probaltak a kornyezo teruletek indian torzseivel (Algonkin, Secotan, Croatan, Dasamongueponke), de ovatlanul beavatkoztak az ezen torzsek belso viszalyaiba.
Termeszteni probaltak az Europabol magukkal hozott magokbol, de nem jol hasznaltak ki a helyi foldrajzi es eghajlati viszonyokat, es keson vetettek is ahhoz hogy eleget tudjanak betakaritani a tel beallta elott. Raadasul az Angliabol indulo utanpotlast szallito hajok nem Roanoke-ra, hanem tovabbra is a Chesapeake-obolhoz mentek.
Ezert indult vissza John White 1587 augusztus utolso napjaiban Angliaba (a fedelzeten az alig 10 napos unokajaval, Virginia Dare-rel, aki 1587.08.18-an szuletett az elso angolkent E-Amerikaban).

csentecsa 2016.10.16. 17:10:47

@Brandon Frazer: De miért tettek volna ilyet? Minek szennyezni a vizet több száz hullával? Nem egyszerűbb ott hagyni őket, ahol meghaltak?

csentecsa 2016.10.16. 17:14:52

@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: Látod, lehet hogy jobban tették volna. megkímélték volna magukat egy csomó betegségtől, meg bunkó konkvisztádortól.
Egyébként Columbus soha sem járt a kontinensen.
Cortez volt az,aki térdre kényszertette az asztékokat, fegyverrel..

11110000 2016.10.16. 18:08:39

@csentecsa:
De, egyszerűbb.
Amennyiben szeretnének ők is hamar meghalni a hullák okozta pestisjárványban.

De ezek, amilyen hülyék, még élni szerettek volna.

Bogyó 2 2016.10.16. 18:44:04

@11110000: Röhej, hogy ilyen színvonaltalan vita megy itt, hogy a spanyolok hagytak-e nyomot az észak-amerikai (és nem afrikai) kontinensen. Nem kell itt nagyon településeket keresgélni, San Francisco, Los Angeles, San Diego, Las Vegas, San Antonio, ezek vajon ki szerint angolszász elnevezések? Vagy akkor hol kezdődik Észak-Amerika, Kanadánál?

csentecsa 2016.10.16. 18:45:03

@11110000: Persze, nyilván tisztában voltak azzal, hogy mi az a pestis.. Egyébként meg az indiánok távol éltek ezektől a telepesektől, Ráadásul a vízbe dobott tetemek egy részét , illetve a maradványaikat partra mosta volna a víz..

Bogyó 2 2016.10.16. 18:50:19

@11110000: Az indiánok musztángjai is elkóborolt spanyol lovakból lettek. Florida is elég rendesen spanyol telepesekkel volt telített anno. Érdemes Cabeza de Vaca történetét is elolvasni, aki eléggé sokat kóborolt a mai USA területén és nem volt angol. A Zorro történet se Mexikóban játszódik.

csentecsa 2016.10.16. 19:07:28

@conchita wurst: Erre milyen bizonyíték van? Mert én sehol sem olvastam arról, hogy Cortez zsidó származású lett volna.

wartburg1963 2016.10.16. 19:14:41

@Ulrik: Az egész máltaikeresztes história életszerűtlen. Egy fejlett írásbeliséggel bíró kolónia tagjai nyilván nem egyszavas, fába vésett üzenetekkel fognak kommunikálni, illetve ilyen igény szerintem a vezetőjükben fel sem merülhetett.
100-200, az indiánokénál nagyságrendekkel fejlettebb haditechnikát feltehetően meglehetősen profi szinten kezelő, ráadásul esetleges külső támadásokra a korábbi tapasztalatok alapján IS számító megerősített, őrzött tábort nem lehet meglepetésszerűen és a utolsó emberig kinyírni.
A másik furcsaság: nem találtam nyomát annak, hogy az elmúlt négyszáz(!) évben, mondjuk akár a XIX vagy XX században indult volna vizsgálat, expedíció azért, hogy kiderítsék: mi lett a száz-akárhány emberrel? Miért nem?

dr. mesterséges színezék 2016.10.16. 19:22:46

@conchita wurst: A zsidó Izabella eleve azzal bízta meg Kolombuszt, hogy fedezzen fel új területeket, ahonnan rabszolgákat hurcolhatnak el a kibucaikba. A kihaltnak vélt illetve megfogyatkozott amerikai őslakosok valójában zsidó kommunákban végezték az építőipari földmunkákat évszázadokon keresztül. Ennek lenyomata a világ legősibb és legigazabb nyelvében, a magyarban is megjelenik: a kubikol eredetileg kibucol volt, csak a hazai zsidó értelmiség ferdítette el, a nyomokat eltüntetendő.
A rabszolgaság évszázadai alatt a gödrök ásása annyira vérévé vált a Közel-Keleten sanyargatott ős-amerikaiaknak, hogy a rabláncaik lerázása után évtizedekkel is kényszeresen alagutakat ásnak. Őket hívjuk ma palesztinoknak, és a zsidókra valló szégyenteljes ci(o)nizmus éppen ezekre az alagutakra hivatkozva tovább erőszakoskodni egykori igásaikkal.

GáborGábor 2016.10.16. 19:40:19

Egyszerű az eset. Miután a migránsok megérkeztek a szigetre, Colompar Winettou, a croatan törzs miniszterelnöke népszavazást hirdetett a befogadásukról. Bár a törzs nagy része nem ért rá szavazni az esedékes bölényvadászat miatt, de az otthon maradott (vadászatképtelen) indiánusok 98 %-a nemmel szavazott.
Ezek után a migránsokat visszavitték oda, ahonnan jöttek (a vízbe). A migránsok próbáltak arra hivatkozni, a hogy a vízben életveszélyben vannak, de a népszavazás az népszavazás.
Így történt. A migránsok emlékezete fennmaradt, de Colompar Winettou eltűnt a múlt homályában, ezért nem tudja ma már senki, hogy mi történt.
Uff !

dr. mesterséges színezék 2016.10.16. 19:46:20

@csentecsa: A kidon tagjainak kilétét már 500 éve sem kürtölték világgá. Cortez is véletlenül bukott le, amikor tudatmódosultan összekevert egy kacikát egy kacával.

dr. mesterséges színezék 2016.10.16. 19:49:34

@GáborGábor: Ennyire nem bonyolult. A telepeseknek is, mint az őslakosoknak azt adták be a rabszolgagyűjtő zsidók, hogy horvát tengerparti nyaralásra viszik őket. A telepesek ezt az örömhírt szerették volna tudatni a világgal, mit sem sejtve arról, hogy már karvalykarmok és -orrok foglyai.

Cuhavidéki 2016.10.16. 19:57:00

@backbencher:
ehhez képest a Site X ásatások leletei jelenthetnek újdonságot. Ezek egy 1709-es hirt igazolhatnak.

"John Lawson wrote in his 1709 work, A New Voyage to Carolina, that the Croatans living on Hatteras Island used to live on Roanoke Island and claimed to have white ancestors".
Vagyis a szárazság miatti áttelepülés, és/vagy az áttelepülést követően a kommuna lerohanása az indiánok által és a férfiak lemészárlásával az indián törzsbe való beolvadás lehet magyarázat a roanoke-i telepesek eltűnésre.
www.yahoo.com/style/7-incredibly-spooky-facts-know-005403610.html

csentecsa 2016.10.16. 23:01:32

@dr. mesterséges színezék: A gyarmatosítás korára zsidók már ki lettek űzve Spanyolországból és Portugáliából.
Ha már mindenképpen pénzügyi köröket akarnak egyesek idekeverni, akkor a Fugger bankház kapcsolódott be legelőbb a gyarmatosítás folyamatába, hisz ők finanszírozták V. Károly számára a német-római császári cím elnyerését.
De a Fuggerek nem voltak zsidók..

HgGina 2016.10.16. 23:55:35

Amíg a főnök újra ment Amerikába a gyógyszerrel, a telepesek épp visszahajóztak Angliába. Egyszerűen elkerülték egymást.
Sima biztosítási csalás.

csentecsa 2016.10.17. 00:43:45

@HgGina: Akkor erről miért nem hagytak üzenetet, és miért vésték a "Croatoan" szót a fába?

11110000 2016.10.17. 05:16:46

@Bogyó 2:
Jó, de ezeket mirté nekem írod?
Én pont egyetértek veled.

Ez a Cabeza de Vaca nem kamunév? Merthogy tehénfejet jelent.

@csentecsa:
Azzal lehet, hogy nem voltak tisztában, hogy m a pestis, de azzal már az ősember is tisztában volt, hogy az eltemetetlen tetemektől betegséget lehet kapni, és abba bele lehet halni.
Valószínűleg a mikrobiológiai okokról nem volt egészen elmélyült a tudásuk, a pontos kórokozó latin nevét sem ismerték (pl. azért, mert Linné azt a rendszert csak később alkotta meg), csak az ok-okozat részről voltak ismereteik. Ezért temették el már az ősemberek is a halottakat.

Persze, nagyon valószínű, hogy a több tízezer kilométeres óceáni partszakaszból pont arra a kb. 20 km-re viszi vissza a víz a tetemeket, ahol bedobták őket. Halottál már áramlásokról, pl. Golf meg ilyesmi? Meg fogsz lepődni, de ezek már akkor is léteztek.

11110000 2016.10.17. 05:25:39

@wartburg1963:
Azért az 1500-as években a legfejlettebb haditechnika még bőven az íj és nyíl volt, az meg volt az indiánoknak is.
Az akkori puskákkal kb. 10 méteren belül lehetett eltalálni egy tehenet, annyira voltak pontosak. Igaz, ha talált, akkor nagyot ütött. Csak ritkán talált.

"őrzött tábort nem lehet meglepetésszerűen és a utolsó emberig kinyírni"
Azért a "vademberek" (az indiánok annak számítottak akkor) kicsit jobban ismerték a lopakodás művészetét, meg az érzékeik is kifinomultabbak voltak, mint a fehér embernek. 250 évvel később is meg bírtak lepni amerikai katonákat is, akik pedig számítottak rá, és jóval komolyabb felszerelésük volt már, mint ezeknek a telepeseknek. Ráadásul ők otthon voltak, ismertek minden fűszálat, a telepesek meg egy idegen földön.

11110000 2016.10.17. 05:26:21

@csentecsa:
Hát téged sem a fejlett humorérzékedért szeretnek...

dr. mesterséges színezék 2016.10.17. 07:40:54

@csentecsa: " De a Fuggerek nem voltak zsidók.. "

De, Fuggsteinből németesítettek.

csentecsa 2016.10.17. 13:07:34

@11110000: " hogy az eltemetetlen tetemektől betegséget lehet kapni" De nem több kilométeres távolságból. De még ha valóban így is gondolkodtak volna, akkor miért nem égették el inkább a tetemeket?Sokkal biztosabb módszer, és így nem dobálnak száz hullát az óeánba.
Egyébként én még nem hallottam olyat, hogy egy rajtaütésszerű támadás után a támadók a halottak eltüntetésével bajlódtak volna..

"Persze, nagyon valószínű, hogy a több tízezer kilométeres óceáni partszakaszból pont arra a kb. 20 km-re viszi vissza a víz a tetemeket, ahol bedobták őket. Halottál már áramlásokról, pl. Golf meg ilyesmi? "

Tehát úgy gondolod, hogy ezt a kb. száz halottat felpakolták a csónakjaikra, és bevitték a mélyebb vizekre, amikor egyszerűen el is égethették volna őket. Tényleg nagyon reálisan hangzik..

11110000 2016.10.17. 14:46:25

@csentecsa:
A elégetéshez szerinted mekkora mennyiségű fára lett volna szükség?
Mivel az indiánoknak nem voltak vaseszközeik, szerinted kőbaltával mennyi idő ezt kivágni?
Esetleg gondolod, hogy ismerték már a gázolajat, és azt locsolgatták volna a hullákra, hogy jól égjenek?

Ezzel szemben a vízbe bedobni őket pár perc.

A tengerár befelé sodor, szóval elég a vízbe bedobni, és elviszi a hullát, nem kisodorja. Másrészt az óceánban vannak ugyebár halak is, cápát is beleértve.

Neked fáj a gondolkodás, azért nem gyakorlod?

csentecsa 2016.10.17. 14:50:01

@dr. mesterséges színezék: Nem igaz , később vált jellemzővé a kikeresztelkedés, és ennek történeti nyoma is van pl. Ernuszt János, vagy Fortunatus Imre (Sneor ben Salman) esetében.
A Fuggerek nem voltak zsidó származásúak.

dr. mesterséges színezék 2016.10.17. 14:59:04

@csentecsa: Senkinek a zsidó mivoltát nem befolyásolhatják történelmi tények.

csentecsa 2016.10.17. 15:00:30

@11110000: Tüzet gyújtani tudtak, ezt talán te is elfogadod. Fa volt rengeteg. A tengeri áramlások pedig akkor érvényesülnek, ha megfelelő távolságra beviszik a tetemeket a tengerbe. Ha csak úgy bedobálod, a hullámzás jó részüket, illetve maradványokat partra mossa.
De a lényeg nem is ez, hanem az, hogy mi a rákért bajlódtak volna a tetemekkel, hisz nem érdekelte őket a terület, nem elfoglalni akarták, csak a veszélyes idegeneket kiiktatni. Ezenkívül több tíz kilométerre éltek innen. A környékbeli állatok pedig úgyis elvégzik a piszkos munkát.

dr. mesterséges színezék 2016.10.17. 15:04:16

@csentecsa: A szürkék elvitték őket anális beültetésre, és még nem értek vissza velük.
Ugyanez igaz a II. vh. idején táborozó zsidókra, akiket senki sem bántott, csak éppen még nem mentek haza. Majd egyszer visszaérnek, mesélnek csuda dolgokat, és megválasztják nagykövetnek Pataky Attilát.

dr. mesterséges színezék 2016.10.17. 15:05:58

@csentecsa: Attól, hogy valaki nem zsidó, még zsidó. Mit nem lehet ezen érteni?

csentecsa 2016.10.17. 15:17:24

@dr. mesterséges színezék: Szerintem te itt az abszurd irányába akarod elterelni a dolgokat..

dr. mesterséges színezék 2016.10.17. 15:47:27

@csentecsa: Eszemben sincs. A zsidókérdést csak teljes komolysággal szabad vizsgálni minden vetületében, minden zsidó esetében, korra, nemre, rasszra, nemzetiségre, felekezetre és szexuális orientációra való tekintet nélkül; és akkor is, ha Roanoke zsidópopulációjáról van szó. Sokkan tisztábban látszik a lényeg, ha számításba vesszük, hogy a történet minden szereplője hetedíziglen zsidó.

csentecsa 2016.10.17. 17:00:24

@dr. mesterséges színezék: A zsidókat I. (nyakigláb) Edward kiűzte a 13. század vége felé, tehát a 16. században nem is voltak zsaidók Angliában, leszámítva egy kisebb közösséget, amely a Máltval való kereskedelmet felügyelte. Majd csk azAngol Polgári Forradalmat követően jelennek meg ismét nagyobb számban az országban.

11110000 2016.10.17. 18:27:10

@csentecsa:
Tüzet gyújtani tudtak, de ahhoz valahogy oda kellett volna vinni a fát, meg ki kellett volna vágni, ami, mint írtam, kőbaltával kurva kemény meló.

Századrésze idő alatt és erőfeszítéssel bevágták őket a tengerbe, aztán a víz meg a halak elintézték a többit.

Több tíz kilométerre nem élhettek, a egész sziget nem volt több 10 km hosszú, és csak néhány km széles.

Tényleg, te csak beszédre meg evésre használod a fejed, a gondolkodásra ezek után már nem marad erő/idő? Vagy csak nem tudod, hogy kell?

11110000 2016.10.17. 18:29:13

@dr. mesterséges színezék:
Sőt, igazából a tábor nevét kellene figyelembe venni: koncentrációs.
Azaz türelmesen, hónapokon vagy éveken át tanították őket koncentrálni.
Már a 40-es években, amikor ez még nem volt akkora nagy divat, mint aztán a 90-es évektől lett. Lemenni alfába meg minden. Talán még fényevés is volt a programban.

csentecsa 2016.10.17. 18:54:20

@11110000: "Századrésze idő alatt és erőfeszítéssel bevágták őket a tengerbe, aztán a víz meg a halak elintézték a többit."

Aha persze, ahogy azt ötsike elképzeli. Próbáld már meg felfogni, hogyha csak bedobálod őket a vízbe, akkor jó részüket, illetve maradványaikat a hullámzás kihozza a partra.

De még egyszer kérdezem, mi a rákért bajlódtak volna a halottak eltűtetésével, amikor jelentős távolságra laktak innen? Amikor a germánok elpusztítottak 3 légiót a teutoburgi erdőkben Augustus uralkodása alatt, ők sem foglalkoztak a holttesetek eltüntetésével, és a később a területe érkező rómaiak rengeteg maradványt találtak.

De más oldaról is meg lehet közelíteni: ha valóban az indiánok rajtaütéséről lett volna szó, miért nem égették fel a szállásokat? Ilyen rajtaütések esetén alapvető, hogy csóvát vetnek a házak tetejére, egyrészt a zűrzavar növelése érdekében, másrészt az esetlegesen bent bújkálók kifüstölésére, harmadrészt a túlélők életének megnehezítésére. Itt mégsem tapasztaltak ilyesmire utaló jeleket a visszatérő angolok.

Próbáld meg használni az agyadat, és meglepő következtetésekre juthatsz..:)

11110000 2016.10.17. 19:07:49

@csentecsa:
Te, jártál te már tengernél?
Nézd már meg, hogy merre sodor a víz,
Ne a sarki lábmosóból indulj ki.

A rómaiak nem békés telepesek voltak, hanem katonák, akiket a germánok ellen küldtek, miért kellett volna velük foglalkozni? Nem kellett hozzá nagy ész, hogy rájöjjenek, hogy mi történhetett velük.
Itt meg másról volt szó.

"Ilyen rajtaütések esetén alapvető, hogy csóvát vetnek a házak tetejére"
Talán mert az indiánok nem házakban éltek, hanem sátrakban, és azok nem gyulladtak annyira könnyen, így eszükbe sem jutott. Nem volt szokás arrafelé.

Te tényleg csak tőkesúly helyett hordod az agyadat a fejedben?
Vagy elcserélted banánra?

csentecsa 2016.10.17. 19:53:57

@11110000: Egyre szánalmasabb érveket hozol fel. A part közelében a part felé mozognak a hullámok, jobb ha tudod.

"A rómaiak nem békés telepesek voltak, hanem katonák, akiket a germánok ellen küldtek, miért kellett volna velük foglalkozni?"

De te pestissel meg mittudomén mivel hozakodtál elő, hogy higiénés okokból szabadultak meg így a holttestektől, mert annyira tartottak a ferőzésektől. ( Már eleve önmagában ellentmondásos hülyeség amit írsz: tartottak a fertőzésektől, tehát bevágnak 100 hullát abba a vízbe, amelyből ők maguk is halásznak, tényleg marha logikus..)

"Nem kellett hozzá nagy ész, hogy rájöjjenek, hogy mi történhetett velük.Itt meg másról volt szó."

Tehát ha jól értem most meg azzal jössz, hogy el akarták tüntetni a nyomokat az indiánok, azért dobálták a vízbe a száz halottat. Persze, és a saját törzsük felvésett nevét (croatoan) meg nem tüntetik el. Ez is baromi logikusan hangzik..

"Talán mert az indiánok nem házakban éltek, hanem sátrakban, és azok nem gyulladtak annyira könnyen, így eszükbe sem jutott. Nem volt szokás arrafelé."

Te alapjáraton vagy ennyire sötét, vagy gyakorolsz is hozzá?? Persze, nem jut eszükbe, hogy egy fából épült, éghető tetejű házakból álló táborra tüzes csóvát vessenek, illetve dolguk végeztével felgyújtsák azokat. Komolyan mondom irreális baromságok tárháza, amiket itt leírsz..

rekspeiler 2016.10.20. 22:52:06

Egy 5-ös hurrikán? Simán lepucol mindenkit.