A B1 blog kult rovata



Hová tűnt, és mit adott Paris Hilton a világnak?

2017. június 23. - Honey Fitz

Lényegében mindent, amivel a XXI. századot jellemezhetjük. Úttörője volt és idolja lett annak a „zeitgeist”-nek, amit most élünk. De hogyan, és miért?

paris-hilton-w-2000-trends-1494434852.png

A Paris Hilton-jelenség sokaknak szúrja a szemét, a legtöbben azzal vádolják, hogy soha életében nem dolgozott semmit, és ebből csinált pénzt. Mintha nem lett volna neki így is elég, ugye. A Famous for being famous elég pejoratív amerikai kifejezés Wikipédia szócikke például őt hozza egyik példának az eredmény nélküli hírességek listáján.

Valahogy mégis úgy alakult, hogy jó néhány olyan dologban, ami a mai társadalomról alkotott képet meghatározza, úttörő volt a Hilton-lány.

Ő árasztotta el a világot először szelfikkel.

Feltalálni éppen nem ő találta fel, hiszen tudjuk, hogy a világ első selfie-je már 1839-ben elkészült egy amatőr vegyész és szenvedélyes fényképész által Philadelphiában, és egy szintén amerikai professzor, Karl Baden is készített már az 1980-as évek derekán selfie-sorozatot magáról egy művészeti projekt keretén belül. Az azonban vitathatatlan, hogy Paris Hiltonnak komoly szerepe van a selfie-zés ilyen mértékű elterjedésében. Paris már évekkel ezelőtt megjósolta, hogy a selfie lesz a 21. század autogramja. És milyen igaza lett!

A dologban egyébként nem is annyira a selfie az érdekes, hanem hogy a körülöttünk lébecoló mostani selfie-sztárok csakis a közösségi média ereje által tudtak valamivé válni, míg Paris ezt a 2000-es évek elején Facebook (2004-től létezik), Youtube (alapítva 2005-ben) és Instagram (2010 óta van) nélkül csinálta meg.

paris-hilton-nicole-richie-zoom-74ba3201-4009-443c-8938-8457d9a1b8af.jpg

Már akkor influencer volt, amikor az influencer marketing kifejezés még nem is létezett.

Az influencer kifejezést azokra használjuk, akiknek az életmódja, a stílusa hatással van a gondolkodásmódunkra, az öltözködésünkre, a szokásainkra, egyszóval azokra a dolgokra, amikre pénzt költünk. Paris Hilton a 2000-es évek New Yorkjának meghatározó alakja volt. Embereket, szórakozóhelyeket, divatmárkákat emelt be a kánonba, színfoltja és alakítója volt az amerikai társasági elitnek.

58266179280c932c7d61f056e7885283.jpg

Az első realitysztárok egyike volt.

Ugyan Ozzy Osbourne (The Osbournes, 2002) kicsit beelőzte, Paris Hilton és Nicole Richie valóságshowja, a 2003-as The Simple Life elképesztő nézettséget produkált. A műsor egyébként arról szólt, hogy a két celebnő kevésbé rájuk szabott munkákat vállal el, például farmon, gyorsétteremben dolgoztak, vagy takarítottak. Hol voltak ekkor még a Kardashianek?

giphy.gif

A mostani divat szinte egy az egyben Paris Hilton 2000-es évekbeli ruhásszekrénye.

Például ő tette ünnepelt utcai viseletté a mackónadrágot. Rajta és Lorelei Gilmore-on kívül senki sem merte volna 15-20 évvel ezelőtt a fenekén bevállalni a Juicy (zamatos) feliratot. 

55035498.jpg

imageproxy.jpg

Ma meg a legfelkapottabb dolog a Juicy Couture-rel kooperálni. Nem véletlen, hogy az egyik legmodernebb, legmenőbb márka, a Vetements is a JC-vel csinált közös kollekciót.

image_1_2.jpg

Paris emelte be a vörösszőnyegek és az proc bulik világába az addig prolinak tekintett necc harisnyát. 2017-ben pedig nincs olyan valamire való divatblogger, aki ne necc harisnyában menőzne.

image_4.jpg

A szintén marginálisnak nevezhető chokereket, azaz a nyakpántokat is előszeretettel viselte, és lám, most boldog boldogtalan ruhatárának elengedhetetlen kelléke. 

Bár a Pantone nem a rózsaszínt választotta 2017 színének, az ún. millenial pink a mostani éra egyik legfontosabb árnyalata. Nem is konkrétan egy árnyalat, a bézstől a barackig terjedő rózsaszínek összefoglaló neve. Szigorúan pantonei értelemben véve a Rose Quartzot, a Pale Dogwoodot és a Candy Pinket soroljuk ide. (Most sokat segítettem, ugye?)

Szóval azok a rózsaszínek, amik most menők: ilyenre festetik a lányok a hajukat, 
3500f5e55a5a7adfa9eff79991d241f4.jpg

 ilyen lett a Starbucks unikornis kávéja,starbucks-unicorn-frappuccino-recipe.jpg

és ilyen színt kapott London egyik legmenőbb bisztrója, a Sketch.

ds_gallery_1.jpg

És ha hiszitek, ha nem, a millenial pinket is Paris terjesztette el.

Bár a fentebb említett dolgok talán sokak szemében értéktelennek és értelmetlennek tűnnek, be kell látnunk, hogy igenis leképeznek egy valóságot, aminek nagyon is sok köze van ahhoz, amelyben élünk. Paris Hilton a W Magazinnak nemrégiben adott interjújában azt mondta, most az üzleti karrierjére koncentrál, de szeretne visszatérni a köztudatba, és ismét meghatározó alakja akar lenni egy korszaknak.

Jelenleg a VR (virtual reality) a hobbija és legújabb játékszere, amely iparágban elég komoly üzleti potenciál van. Ki tudja, talán pár év múlva ismét Paris világában élünk majd, ha nem is az igaziban, de annak egy virtuális változatában.

A bejegyzés trackback címe:

https://szubkult.blog.hu/api/trackback/id/tr2512612413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2017.06.23. 20:36:22

A juicy az nem lucskost jelent?

Pál utcai fiú 2017.06.23. 21:15:37

a "One night in Paris" filmet (nem a Depeche Mode féle) tapintatosan kihagytátok, mert bár ebben sem volt éppen úttörő, de azért sokakat inspirált

Albert Ejstejn 2017.06.23. 22:13:37

Ronda alaktalan csunya kislany, aki durvan tulkompenzalta a hianyosagait.

CIKLONBE importor 2017.06.23. 22:17:51

Az a vilag ahol ilyen emberek tudnak ervenyesulni, es barmilyen mertekben is igeny van rajuk, az megerdemelne egy par km atmeroju meteoritot.

lüke 2017.06.23. 22:18:38

Kihagytátok
Dobozos Prosecco ezt is ő vezette be

scavengario 2017.06.23. 23:19:02

Csinos volt, de a feje gáz és a lába mint a Titanic :D Ettől függetlenül, bár buta, mint a s_gg, azért tudott valamit. Ráérzett arra, mit kell tenni, hogy sokáig vele foglalkozzanak és mint influencer működjön. Össze is szedte a maga kis pénzét, az nem kétség. Ma is annyi lehetőség van, ami régen nem volt. Pár éve ki gondolta volna, hogy YouTube videókból meg lehet élni? Most meg számtalan olyan ember van, aki a videóiból luxuskörülmények között él, vagy a videóinak hála, felfedezték tehetségét. Egy egyszerű magyar példa a Kerek Mese alkotói, akik eleinte úgy indultak, hogy a gyerekeiknek csinálták az animációkat és poénból felrakták a netre. Mostanra igen magas bevételt kapnak belőle. Csak ebből simán megélnek és a már feltöltött tartalom emberi beavatkozás nélkül termel. Ennek ellenére dolgoznak tovább (nyilván szeretik is csinálni), ami további bevételt hoz. Szép, új világ a technológia által, ahol a kreativitás és a munka megbecsülendő, nem kell elmenni a szalagra műszakba.

scavengario 2017.06.23. 23:28:50

Vagy azok akik kikísérletezték, hogy 1-1 filmben milyen sminkje volt a női főszereplőnek és bemutatták elkészítését. A tini lányok meg ráraboltak. Mert anya se mutatta meg, sőt, ő se tudott igazán sminkelni. Ezek a nők is ha időben kezdték, már rajongótáboruk van, akik nem igazán néznek meg mást, csak az ő videóikat. Vagy a videojátékok végigjátszásának bemutatását is mondhatnám, vagy a kooperatív játékokban használatos techinkákat bemutató videókat. Némelyik bonyolultabb, mint egy focimeccs előtti stratégia. Mert a ezek a játékok az új sakk. Gondolkodni kell, de közben csapatban dolgozni és még ügyesnek is kell lenni. És a trükkökre, a kitaposott ösvényre van vevő.

scavengario 2017.06.23. 23:31:35

A YouTube-nak hála ismeretlen, átlagemberek is meggazdagodtak. Nem kellett pénzesnek lenniük. A lehetőség adott, lehet vele élni. Paris Hilton képes volt még ezelőtt kimaxolni ezt, keresletet építeni arra, ami akkor még nem is létezett.

CIKLONBE importor 2017.06.24. 00:10:57

@scavengario: " 1-1 filmben milyen sminkje volt a női főszereplőnek és bemutatták elkészítését. A tini lányok meg ráraboltak. Mert anya se mutatta meg, sőt, ő se tudott igazán sminkelni. Ezek a nők is ha időben kezdték, már rajongótáboruk van,"

Hat pont az ilyen degeneralt konzumidiota jelensegek miatt lenne jo, ha egy 4-5 km-es meteor 40-60 ezer km/h sebesseggel rendet vagna Amerika kornyeken.
Ez nem nyomna le az egesz fold elovilagat, boven maradnanak meg akik okulhatnanak belolle.
Remelem mar kozel van, es remelhetoleg a megfelelo helyen szall le.

scavengario 2017.06.24. 00:23:18

@CIKLONBE importor: Felesleges a háborgásod. :D Erre régen is volt igény. Minden nő szép akart lenni, hogy kelendőbb legyen. Most könnyebb hozzájutni a profi sminkhez. Az, hogy egy gyerek/tini/felnőtt mikor jut hozzá, a szűlőkön múlik. Nyilván aki a 8 évest erre tanítja, ott nem a gyerek a hülye. De egy 16-18 évesnél azért már ösztönös dolog. Van lány gyereked? Mert nem úgy néz ki :D

Kopter Géza · http://koptergeza.blog.hu/ 2017.06.24. 00:23:26

@scavengario: Azért YouTube-ból magyarországon megélni, hát mit is mondjak. Nem lehetetlen, de erősen konvergál hozzá. Attól még, hogy a Szirmai Gergőnek és az Otherworldos Zolynak ez megy, nem éppen azt jelenti, hogy a maradék 90%-nak ez menni fog. És bizony ők sem Gucci táskában hordatják haza Lamborghinivel a kaviárt.

scavengario 2017.06.24. 00:31:32

Hát, a Kerek Mese alkotóinak sikerül, pedig mit csinálnak? Mesét 0-7 éves korig. A 2 éves gyerekem imádja. És tényleg jó, mondogatja a dalokra a betűket, a számokat. Meg is érdemlik, hogy az 5 tagú család megél belőle, mert a gyerekünk is fejlődik tőle, mint a gomba :D
De tény, hogy angolul, nemzetközi tartalommal lehet nagyot kaszálni.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2017.06.24. 06:59:04

@Kopter Géza: Azért 100k felett már elég jól tud működni a szponzoráció, a "sajátmárkás" termékek meg a donate is, és sokan ki is használják ezeket. Szerencsére nem mind (bár a "sajátmárkás" termékeket de).

Peppone Botazzi 2017.06.24. 06:59:14

A házipornó kimaradt. Csúnya is nincs alakja de azért csak funkcionál...

kuki123 2017.06.24. 10:17:00

és még hogy a lányok élete szar

kvadrillio 2017.06.24. 13:28:37

MIT ADOTT ??? KOKAIN, HEROIN MÁMORTÓL BELŐTT HOMÁLYOS, KUSZA, BUGYUTA TEKINTETET !!!!!!

kvadrillio 2017.06.24. 13:31:18

és azbaszbnabe, ha mutatnának egy olyan élőlényt, aki hozzá akarna hasonlítANI !!!!!!!! MERT AZ A VALAKI, NAGYON AZ ALJÁN HELYEZKEDNE EL A MAI ÉLŐVILÁGNAK !!!!!!! :o)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2017.06.24. 13:52:35

egyébként manapság lemezlovászkodik. ráadásul nem is kis helyeken, mivel fellépésenként 100ezer dollár feletti a pénze és azt nem sok klub vagy fesztivál tudja megfizetni.

fénycsepp 2017.06.24. 14:20:46

Szinte mindig ua. arckifejezessel szerepel a fotoin: ezzel inspiralta K.Kardashiant? :) apropo K.K.: o egy idoben volt Paris udvarholgye, akkor meg atlagos fenekkel...