A B1 blog kult rovata



Mi is szép ruhában akarunk járni!

2018. május 03. - Honey Fitz

Van-e joga mindenkinek a divathoz? Egy törpenövésű lány magánforradalma.sinead2.jpg

Az élet minden egyes területén probléma, hogy a fogyatékossággal élők nem kapnak sem elég figyelmet, sem elég segítséget. És egy másik óriási probléma, hogy hajlamosak vagyunk ezt a dolgot csak a praktikum oldaláról megközelíteni. De mi a helyzet az esztétikummal?

Nem pont ugyanolyan kibaszás az, ha valaki nem hordhat szép ruhát, mint az, ha nincs akadálymentesítve egy épület? 

20160810-dsc_0023-1-1024x683.jpg

De. És a 106 centiméter magas ír

Sinéad Burke pont ezért száll síkra.

Hogy valaki végre észrevegye, a praktikumon és a funkción túl is van élet. Miért kell például egy kisembernek a gyerekosztályon vásárolnia? Férfiként még hagyján, de a kislány ruhák Sinéad szerint – és tulajdonképpen igaza van – annyira infantilizáltak, hogy nevetséges azokat egy felnőtt nőre ráadni.

Sinéad tavaly márciusban TED Talk fellépésével lett egy csapásra ismert. Előadásával (Why design should include everyone/Miért fontos, hogy a divat mindenkire tekintettel legyen) arra próbálta meg felhívni a figyelmet, hogy a kisemberek öltöztetése edukáció, ugyanakkor piaci rés lehet. Összesen 1,2 milliárd értelmi fogyatékos és mozgáskorlátozott ember él a világon. Egy 2013-as tanulmány szerint az ő éves összjövedelmük 1 trillió dollár. Az 18 nullát jelent.sinead-burberry.jpgEzért az 1,2 milliárd emberért és az ő divathoz való jogukért harcol Sinéad, mégpedig elég eredményesen. A TED Talk után meghívták a legfontosabb divatorgánum, a Business of Fashion VOICES című előadássorozatára, és

hazájának egyetlen női delegáltjaként idén januárban részt vett Davosban a World Economic Forumon is.

Sinéad szerint ez még csak a kezdet. A közösségi média hidat képez és kommunikációs platformként szolgál vevő és márka között. Ez a platform láttatni engedi egy márka DNA-ját, természetét is, ez pedig igencsak vékony jég. Ha egy márkában nincs humánum, nincs mögötte az emberi történet, amihez kapcsolódni lehet, a vevők elfordulnak tőle.img_2827_web.jpgA népszerűségi hullámot meglovagolva, több márka is megkereste, hogy tervezzen neki kapszulakollekciót törpenövésű embereknek. Sinéad azonban mindegyiket visszautasította, mondván,

ő nem tervező, dolgozzanak meg a fizetésükért azok, akiknek ez a szakmája.

Az ő célja nem az, hogy egy boltban (megint csak) külön részlegen vásárolhasson, hanem az, hogy bármely terméket, ami elérhető az átlagos növésű emberek számára, ő is megvásárolhassa a saját méretében. Szerinte ugyanis ez az igazi egyenlőség.

Kiemelt kép: Tim Walker for BoF

A bejegyzés trackback címe:

https://szubkult.blog.hu/api/trackback/id/tr513884366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.