A B1 blog kult rovata



5 dolog, amit soha senki nem fog érteni a divatban

2018. július 04. - Honey Fitz

Pedig mindegyik jó.topshop_hh.jpg

Cowboycsizma

A késő 1940-es évektől kísértetként jár ki-be a divatba. Az első márka, amely divatcikként gyártotta a cowboycsizmát, a Lucchese volt. Egy szicíliai bevándorló, Sam Lucchese látta meg a piaci rést az elnyűhetetlen, relatíve olcsó csizmákban, amelyekre az amerikai cowboyoknak szükségük volt. A márkát később felvásárolta a Wranglert is birtokló Blue Bell Corporation, de a Lucchese csizmákat továbbra is gyártották. Az első híresség, aki állítólag méretre készített cowboycsizmát csináltatott magának, az énekes Bing Crosby volt.

A divatba igazán Marilyn Monroe egyik Valentin-napi fotósorozata hozta be, később, a diszkóérában azonban már alapnak számított, például a Studio 54 közönségének körében.

gettyimages-517256620-1522727984.jpg

Marilyn Monroe/Getty Images

hbz-the-list-cowboy-boots-gettyimages-studio54.jpg

Studio 54/Getty Images

Az 1980-as években Diana hercegnő validálta egy windsori pólómeccsen, amelyen baseballsapkával, zakóval és farmerrel viselte.

gettyimages-52101390-1522765611.jpg

Diana hercegnő/Getty Images

A 2000-es évek rettenetes időszak volt a cowboycsizmák életében, olyan celebek tették tönkre a reputációját, mint Britney Spears vagy Taylor Swift, akik nevetséges színű és mintájú változatait rettenetes ruhákkal kombinálva viselték a vörösszőnyegen.

gettyimages-75473836-1522765782.jpg

Britney Spears/Getty Images

2014-ben a texasi származású Tom Ford mentette meg a csizma becsületét, aki egyik londoni bemutatójával hozta vissza a high fashionbe és a köztudatba. Akkor ezt írták az elismerő kritikák a cowboycsizma Ford-féle rehabilitációjáról: Ford’s boots put the Rodeo back in Rodeo Drive, azaz, Ford csizmái visszaemelték a rodeó stílust Los Angeles legelitebb bevásárlónegyedének üzleteibe.

tomford_pinterest.jpg

Tom Ford divatbemutató/Pinterest

ck_hypebeast.jpg

Calvin Klein

guccika.jpg

Gucci

miumiu.jpg

Miu Miu

hh_the_upcoming.jpg

House of Holland

PVC-táska

Az idei tavasz egyik legellentmondásosabb darabja az átlátszó műanyag bevásárlószatyor, amelyet a legismertebb nemzetközi márkák gyártanak. A luxusról alkotott képünket kikezdő szatyor bőrtáska árban van, és látni engedi egész életünket, legalábbis akkor, ha igaz ránk az az általános felvetés, hogy a nők az egész életüket cipelik a retiküljükben.

A PVC-táskát tényleg sokan támadják és értelmetlennek tartják, pedig a világ egyik legegyszerűbb, mégis leglátványosabb kiegészítője.

celine_getty_images.jpg

Céline/Getty Images

prada_nordstrom.jpg

Prada/Nordstrom

refinery29_chanel.jpg

Chanel/Refinery 29

Layering

A layering, avagy rétegezés, a divatot nem szeretők számára az egyik legérthetetlenebb öltözködési forma. Minek veszünk fel a farmerre egy ruhát? - kérdezik joggal.

Nincs rá jobb magyarázatom, mint az, hogy jól néz ki. Egyszerűen mutatós, bohém, szeretnivaló. 2017-ben futott nagyot, akkor a különböző magazinokban, blogokban rengeteg jó összeállítást láthattunk.

getty_images_2.jpg

Getty Images

hb.jpg

Harper's Bazaar

pinterest_3.jpg

Pinterest

getty_images_3.jpg

Getty Images

stylecaster.jpg

Stylecaster

Pizsama

Hogy kerül a csizma az asztalra? És ennél is fontosabb kérdés a divat ellenségei számára, hogy hogy kerül a pizsama az utcára?

A pizsamát, mint otthoni viseletet a britek az indiaiaktól vették át még a gyarmatosítás idején. A pizsama felszabadításában Coco Chanelnek volt kiemelkedő szerepe, aki az 1920-as években kezdett férfi selyempizsamát hordani az utcán, fényes nappal. Eleinte a tengerpartokon terjedt el, beach pyjamas néven, a francia Cote d’Azur egyik nyaralóvárosát, Juan-les-Pinst az ott igen népszerű pizsamadivatról Pyjamapolisnak nevezték. 1932-ben már a Vogue lapjain is hirdették a szokatlan nyári viseletet.

mary_evans_picture_library.jpg

Mary Evans Picture Library

getty_images.jpg

Getty Images

A II. világháború és az azutáni időszak nem a finom selymekből készült pizsamák érája volt, csak az 1970-es években lettek ismét népszerűek.

2016-ban a legnagyobb divatházak fedezték fel maguknak újra, így a loungewear ismét ellepte az utcákat.

pyjamas-street-style-3-vogue-23oct15-rex_b.jpg

Vogue

pinterst.jpg

Pinterest

r29_2.png

Refinery 29

pintike_2.jpg

Pinterest

Statement-ékszerek

Hogy mit is jelent pontosan a statement? Talán a legjobb fordítás ebben a kontextusban a feltűnő, egyedi, markáns. Olyan ékszerekre használjuk, amelyek nemcsak kiegészítői, hanem kiemelkedő darabjai egy adott szettnek. Akik a divatot és az öltözködést feleslegesnek, szükséges rossznak élik meg, sosem fogják akceptálni az indokolatlanul látványosnak számító bizsukat. Pedig sokszor egy jól sikerült összeállítást valóban az ékszer koronázza meg.

jewelry_gossip.jpg

Jewelry Gossip

newsmobile.jpg

Newsmobile

pinterest_2_1.jpg

Vogue

one_kings_lane.jpg

One Kings Lane

visual_therapy.jpg

Visual Therapy

A bejegyzés trackback címe:

https://szubkult.blog.hu/api/trackback/id/tr214092467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2018.07.06. 08:15:43

Jól van, megnyugodtam, aki a divatról blogol, az még mindig fordítva ül a lovon (lehetőleg a hasa felől, fejjel a föld felé, hátrafelé nézve, főleg csődörnél kellemetlen), tehát még fennáll a világ rendje.